Jít do obsahu fóra

Diskusní fórum FEL

Vítejte v diskusním fóru FEL! Toto fórum je určeno pro všechny členy akademické obce FEL a veřejnost, zejména pak pro absolventy a zájemce o studium na FEL. Zeptejte se Akademického senátu, pedagogů, vedení, Vašich kolegů na to, co Vás zajímá! Diskusní fórum zřídil AS FEL, aby zvýšil informovanost a podpořil diskuze členů akademické obce.


Odpovědět

Odpovědět

Vytvořit a poslat váš nový příspěvek

Můžete použít: BBCode Obrázky Smajlíky

Pole označena slovem (Povinné) musí být před odesláním formuláře vyplněny.

Povinné informace pro hosty


Požadované informace
Volby

Prohlédnout téma (nejnovější)

18

(rejpal) napsal:

Oba obory nedávaj hlavu ani patu. Jakoby u jejich sestavování nikdo nepřemejšlel - elektrotechnické "řemeslo" jakoby se někam vytratilo. Za celé dva roky asi jenom pět předmětů, který se ti snaží říct, co "asi zhruba" budeš v praxi dělat, ale stejně ti z nich neni jasný, co vlastně z tebe bude. Přesně jak říkal náš pan docent (z jedné nejmenované univerzity) - středoškolští průmyslováci toho z elektrotechniky v praxi umí kolikrát víc jak FELák z ČVUT. Takže ČVUŤáckej FEL ani náhodou. Zaplať pánbůh, že tu máme Brno, Ostravu a Plzeň. Tam si přečteš program a hned víš do čeho jdeš. Vystudoval jsem elektro inženýra jinde a jsem za to radši. Často potkávám ČVUťáky, který umí matematicky všechno popsat, ale skoro vždycky jim vypadne šroubovák z ruky. Jako fakt bych neřešil kde je víc nebo míň ekonomiky. Prostě nechoď na ČVUT a vyber si obor na jiný škole, kterej bude dávat hlavu a patu. Asi tak nějak.

Vážený skrytý špione z jiné školy,
odkud si myslíš, že nový student ČVUT je, když podmínkou studia na VŠ je maturita? No právě z té střední školy a řekl bych, že většina z té průmyslovky. Přece to na VŠ nezapomene. big_smile Ok, pár lidí je možná z gymplu, ale ti, co se o elektro nezajímají a tudíž nemají ani trochu praxe, stejně vyrazí. Byl jsem svědkem pár gympláků, kteří ani nevěděli, co drží za součástku v ruce, přitom to byl rezistor, na kterém byla i jednotka Ohm, ale teorii měli zmáklou dobře, matematika, důkazy, Laplace to jim nedělalo problém. Nevydrželi.... Pak jsem narazil na gympláka, který se o elektro zajímal sám, ten FEL přežil.

Takže praxe není ani tak o VŠ, jako spíš o SŠ, kde gympláci plavou a průmyslováci ty zkušenosti mají. A gympláky nemáš jen na ČVUT že jo, ti chodí i na jiné školy, například i na tu tvoji wink

17

(rejpal) napsal:

Oba obory nedávaj hlavu ani patu. Jakoby u jejich sestavování nikdo nepřemejšlel - elektrotechnické "řemeslo" jakoby se někam vytratilo. Za celé dva roky asi jenom pět předmětů, který se ti snaží říct, co "asi zhruba" budeš v praxi dělat, ale stejně ti z nich neni jasný, co vlastně z tebe bude. Přesně jak říkal náš pan docent (z jedné nejmenované univerzity) - středoškolští průmyslováci toho z elektrotechniky v praxi umí kolikrát víc jak FELák z ČVUT. Takže ČVUŤáckej FEL ani náhodou. Zaplať pánbůh, že tu máme Brno, Ostravu a Plzeň. Tam si přečteš program a hned víš do čeho jdeš. Vystudoval jsem elektro inženýra jinde a jsem za to radši. Často potkávám ČVUťáky, který umí matematicky všechno popsat, ale skoro vždycky jim vypadne šroubovák z ruky. Jako fakt bych neřešil kde je víc nebo míň ekonomiky. Prostě nechoď na ČVUT a vyber si obor na jiný škole, kterej bude dávat hlavu a patu. Asi tak nějak.

Tato snaha o antireklamu od anonyma z konkurenční techniky - „Brno, Ostravu a Plzeň.“ – mne pobavila. Asi jsou na tom ty školy opravdu špatně? Nejlegračnější je představa, že by student nebo kdokoli jiný věděl, co přesně bude v praxi – která začne zhruba za 5 let a skončí zhruba za 50 let – dělat. Já radím pravý opak: vybírejte obor studia a studujte při vědomí toho, že nevíte, co přesně budete za pár let dělat! wink

16

Pane anonymní Rejpale,
kritizujete velmi obecně z pozice "elektrotechnického řemesla". Možná jste si zapomněl všimnout, že i elektrotechnické řemeslo se velmi proměňuje. Jeho středobodem dnes jistě není "šroubovák", a to ani symbolicky. Je mi jednašedesát, slaboproudou průmyslovku jsem absoloval v roce 1976, FEL obor technická kybernetika v roce 1981, na FEL jsem učit 33 let. Mým oborem je počítačové vidění, strojové učení a robotika. Zejména robotika je směsí Vaší šroubovákové elektrotechniky a mnohem širší elektrotechniky/informatiky, kterou jste přehlédl. Jenom jedna moje zkušenost potvrzuje Vaše jedno tvrzení, a to šroubovákovou elektrotechniku mě naučila více průmyslovka než FEL a zbylá moje odborná praxe. FEL nechce a nemůže být průmslovkou ani učňákem.

Znám i výuku elektrotechniky a informatiky na VŠB TU Ostrava, FEKT i FIT VUT i na ZČU v Plzni. Někdy jsou opravdu praktičtější. Proč jsou obecně studijní programy na FEL lepší (podrobně znám Kybernetiku a robotiku, Otevřenou informatiku)? Právě kvůli tomu, že učí teorii a praxi až do realizace naučí jen na několika příkladech. Praxi v celé šíři naučit za jedno studium nelze. Student vybavený teorií bude umět řešit příští úkoly. Konkrétní praktické záležitosti ho naučí jeho příští zaměstnavatel pro potřebnou konkrétní specializaci. FEL ČVUT je silná a oceňovaná proto, že učí dobře teorii a ve cvičeních/laboratořích naučí dovednosti. Vězte, že samy Vámi chválené mimopražské univerzity relevantní k "elektrotechnickému šroubováku" by něco takového rády měly. Toho nelze dosáhnout bez výzkumného zázemí, silného přinejmenším na české poměry, které na ČVUT naštěstí máme.

Vašek Hlaváč, CIIRC ČVUT, http://people.ciirc.cvut.cz/hlavac/

15

Oba obory nedávaj hlavu ani patu. Jakoby u jejich sestavování nikdo nepřemejšlel - elektrotechnické "řemeslo" jakoby se někam vytratilo. Za celé dva roky asi jenom pět předmětů, který se ti snaží říct, co "asi zhruba" budeš v praxi dělat, ale stejně ti z nich neni jasný, co vlastně z tebe bude. Přesně jak říkal náš pan docent (z jedné nejmenované univerzity) - středoškolští průmyslováci toho z elektrotechniky v praxi umí kolikrát víc jak FELák z ČVUT. Takže ČVUŤáckej FEL ani náhodou. Zaplať pánbůh, že tu máme Brno, Ostravu a Plzeň. Tam si přečteš program a hned víš do čeho jdeš. Vystudoval jsem elektro inženýra jinde a jsem za to radši. Často potkávám ČVUťáky, který umí matematicky všechno popsat, ale skoro vždycky jim vypadne šroubovák z ruky. Jako fakt bych neřešil kde je víc nebo míň ekonomiky. Prostě nechoď na ČVUT a vyber si obor na jiný škole, kterej bude dávat hlavu a patu. Asi tak nějak.

14

(Dominik) napsal:

Jaký titul získám když vystuduji Magisterský EEM Elektroenergetika ?

Dostanete titul Ing. (inženýr)

13

Jaký titul získám když vystuduji Magisterský EEM Elektroenergetika ?

12

Ing. Tomáš Davidovič (davidt2) napsal:

Uz sem si vsiml.
Vysledkem je jeden ctyrkreditovy volitelny predmet v prvnich dvou letech OI.
S tim ze zbytek volitelnosti je volitelnost vyberem oboru.
Holt to pak ale vede na takovyhle pripade, kdy se dva obory nelisi ani natolik aby to stalo za jinou prezentacku a clovek si uz pri podavani prihlasky musi de facto vybrat ktere "povinne volitelne" predmety bude chtit.

Ale to si troufám tvrdit, že to není pravda. Volí si program, obor si volí když je na fakultě.

11

Uz sem si vsiml.
Vysledkem je jeden ctyrkreditovy volitelny predmet v prvnich dvou letech OI.
S tim ze zbytek volitelnosti je volitelnost vyberem oboru.
Holt to pak ale vede na takovyhle pripade, kdy se dva obory nelisi ani natolik aby to stalo za jinou prezentacku a clovek si uz pri podavani prihlasky musi de facto vybrat ktere "povinne volitelne" predmety bude chtit.

10

Ing. Tomáš Davidovič (davidt2) napsal:

Pokud jsou profily absolventu podobne natolik, ze neni treba delat dve prezentace, neni misto dvou ruznych oboru jednodussi poresit celou situaci pomoci povinne volitelnych predmetu?

Ale v nových programech se pojem „povinně volitelný předmět“ nezná…

9

Pokud jsou profily absolventu podobne natolik, ze neni treba delat dve prezentace, neni misto dvou ruznych oboru jednodussi poresit celou situaci pomoci povinne volitelnych predmetu?

8

Bc. Martin Půlpitel (pulpim1) napsal:
Bc. Zdeněk Houf (houfz1) napsal:

Nerozumim vasi otazce?

Kladu si stejnou otazku jako vy... "A co smysl celeho zamereni?"

Tak kdyz jsou dve zamereni, tak proc nejsou dve prezentace... Jeden je hrdy, ze nema ekonomiky moc a druhy malo. Jako marketingovy tah je to dobre, aby kdyz se jedna o neco odlisneho, tak aby se to odlisne tvarilo...

7

Bc. Zdeněk Houf (houfz1) napsal:

Nerozumim vasi otazce?

Kladu si stejnou otazku jako vy... "A co smysl celeho zamereni?"

6

Bc. Martin Půlpitel (pulpim1) napsal:
Bc. Zdeněk Houf (houfz1) napsal:
Ing. Jan Švec (svecj3) napsal:

Jak lze poznat ze studijních plánů, rozdíl mezi AE a EaM je jen v několika málo předmětech, které jsou buď ekonomické nebo více technické. Anotace rozhodně stejné nejsou (http://eem.fel.cvut.cz/content/bakal%C3 … AD-program), prezentace jsou stejné úmyslně, protože je evidentní, že celkový profil studia se liší velmi nepatrně. Rozdíl ve třech předmětech asi neovlivní smysl celé prezentace.
Jan Švec

A co smysl celeho zamereni?

Nabudit IT motor? Nejsem elektrikar, ale je to vubec mozne?

Nerozumim vasi otazce?

5

Bc. Zdeněk Houf (houfz1) napsal:
Ing. Jan Švec (svecj3) napsal:

Jak lze poznat ze studijních plánů, rozdíl mezi AE a EaM je jen v několika málo předmětech, které jsou buď ekonomické nebo více technické. Anotace rozhodně stejné nejsou (http://eem.fel.cvut.cz/content/bakal%C3 … AD-program), prezentace jsou stejné úmyslně, protože je evidentní, že celkový profil studia se liší velmi nepatrně. Rozdíl ve třech předmětech asi neovlivní smysl celé prezentace.
Jan Švec

A co smysl celeho zamereni?

Nabudit IT motor? Nejsem elektrikar, ale je to vubec mozne?

4

Ing. Jan Švec (svecj3) napsal:

Jak lze poznat ze studijních plánů, rozdíl mezi AE a EaM je jen v několika málo předmětech, které jsou buď ekonomické nebo více technické. Anotace rozhodně stejné nejsou (http://eem.fel.cvut.cz/content/bakal%C3 … AD-program), prezentace jsou stejné úmyslně, protože je evidentní, že celkový profil studia se liší velmi nepatrně. Rozdíl ve třech předmětech asi neovlivní smysl celé prezentace.
Jan Švec

A co smysl celeho zamereni?



Currently used extensions: pun_repository. Copyright © 2008 PunBB