1

Téma: Pedagogicka praxe, vedeni Bc a Ing.

Nejsem si tak uplne jistej kam s timhle dotazem, ale tady to vypada nejprihodnejsi..

Bavil jsem se nedavno s kamaradkou (nemka, ted zacala PhD v Holandsku v Utrechtu) o tom co musi a nemusi.
A dosli jsme k tomu, ze (narozdil od nemecka) ma povinnou pedagogickou cinnost (cca 10% casu) a ze to znamena ze vede jednoho diplomanta.

Nase predpisy take narizuji pedagogickou cinnost a rikaji ze typicky to je 8 cviceni behem prvnich dvou let.

Zajimalo by me jaky je oficialni statut vedeni Bc/Ing v systemu FEL (at uz pro doktorandy nebo zamestnance).
Z toho co jsem odpozoroval to vidim na nekolik moznosti:
1) Vedeni Bc/Ing se od doktorandu nepredpoklada a vyjimky resi ona klauzule o tom ze tech 8 cviceni lze po dohode s vedoucim pracoviste modifikovat
2) Vedeni Bc/Ing se od doktorandu predpoklada, jen to neni v predpise uvedeno (8 cviceni, a 1 Bc == 1 cviceni)
3) Vedeni Bc/Ing se od doktorandu predpoklada navic k tomu specifikovanemu v predpise a je na nem a jeho vedoucim aby nebyl zavalen
4) Vedeni Bc/Ing je uplne mimo system, nepocita se jako pedagogicka cinnost do niceho a neni nijak financne hodnocen (a je na kazdem aby si vyhlidl ty dva sikovne studenty co mu pomuzou s clankem a odpalkoval zbytek).
5) Dalsi moznosti ktere me nenapadaji.

Takze, strucneji.. jaky je statut cinnosti "vedouci Bc/Ing prace" ve vztahu k tomu co se ceka a za co je clovek placen na FEL?

"When you were born, you cried and the world rejoiced. Live so that when you die, the world cries and you rejoice."

2

Re: Pedagogicka praxe, vedeni Bc a Ing.

Ing. Tomáš Davidovič (davidt2) napsal:

Nejsem si tak uplne jistej kam s timhle dotazem, ale tady to vypada nejprihodnejsi..
...
Takze, strucneji.. jaky je statut cinnosti "vedouci Bc/Ing prace" ve vztahu k tomu co se ceka a za co je clovek placen na FEL?

Vazeny kolego,

predpisy nijak neupravuji vedeni diplomantu doktorandy.

Vedeni diplomantu tedy nepatri k povinnostem studenta doktorskeho studijniho programu, nelze jej kazenskymi prostredky vynucovat, nelze za nej udelit kredity.

Na druhe strane je mozne, ze vedenim prace doktorand ziska uzitecne zkusenosti nebo vysledky. Bude tomu tak zvlaste tehdy, kdyz ona prace bude zamerena do oblasti, ve ktere sam doktorand pracuje na sve disertaci. Na dobrych pracovistich spolu na reseni problemu spolupracuji kolektivy diplomantu, PhD. studentu a profesoru, vsichni zucastneni na tom ziskavaji.