1

Téma: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Píšeme písemku uprostřed semestru na prosemináři...

Nechápu jednu zásadní věc - tato písemka má minimum bodů, které je nutno splnit, ale neexistuje opravný termín. Je to prostě jediná písemka a když jí neuděláte, končíte s předmětem.
Je tohle standardní postup? Docela pochybuji...

Osobně mi to přijde dost demotivující. Škola by se měla spíše snažit studenty něco naučit a ne se je snažit za každou cenu potopit. I student, který látku ovládá poměrně dobře, může selhat, popř. mu písemka nesedne. A osobně si myslím, že by měl mít možnost dokázat, že látku ovládá...
Je to první předmět, který nemá opravné termíny a má nějaké minimum bodů z dané písemky.

Dokázal by mi někdo odpovědět proč?

2

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Nekdo by ti odpovedet dokazal, zkus se zeptat cviciciho, popr. prednasejiciho... A nebo popros "svyho" senatora, aby te zanonymizoval :-)

Potřebujeme malý a šikovný traktory, ale velký a silný chlapy!

3

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Osobně přesně tenhle typ písemek taky nenávidím, ale snad chápu, proč jsou alespoň trochu opodstatněné:

  1. Je to jediná zaručená "motivace", jak donutit studenty zabývat se látkou i během semestru. (uznávám, že slovo motivace je zde lehce sporné)

  2. Většinou jsou podmínky nezvládnutí takového testu nastavené tak, že případný "nebožák", který je nezvládne splnit, je nejspíš vážné marný...

  3. Tím, že vás "vykopnou" z předmětu se vlastně "nic" neděje, můžete si ho zapsat další rok...

  4. můžete se o tom pobavit s kýmkoliv, můžete nadávat, nesouhlasit, vyhrožovat, ale to je asi tak všechno co se proti tomu dá dělat...

(*moje smíšené pocity z tohoto způsobu testů snad vyjadřuje ta smršť uvozovek...)

Když to vezmem kolem a kolem, tak jsme zase tam, kde jsme byli, a ještě se nám točí hlava...

4

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Bc. Adam Kučera (kucerad1) napsal:

Osobně přesně tenhle typ písemek taky nenávidím, ale snad chápu, proč jsou alespoň trochu opodstatněné:

  1. můžete se o tom pobavit s kýmkoliv, můžete nadávat, nesouhlasit, vyhrožovat, ale to je asi tak všechno co se proti tomu dá dělat...

(*moje smíšené pocity z tohoto způsobu testů snad vyjadřuje ta smršť uvozovek...)

Možná to bavení se s kýmkoli zabere. Nevím, jestli vedení této fakulty s takovýmto způsobem hodnocení souhlasí(možná o tom ani neví).

5

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

No já akorát vím o trochu jiném případu, který byl projednáván na senátě - některé předměty dávaly na začátku jakýsi "vstupní test", který když člověk nenapsal, tak prohlásili, že není dostatečně připraven na absolvování předmětu smile A to se opravdu vedení nelíbilo smile

"Vím, že nic nevím." Sócratés

6

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Lenka Mudrová (mudrole1) napsal:

No já akorát vím o trochu jiném případu, který byl projednáván na senátě - některé předměty dávaly na začátku jakýsi "vstupní test", který když člověk nenapsal, tak prohlásili, že není dostatečně připraven na absolvování předmětu smile A to se opravdu vedení nelíbilo smile

Přičemž, pokud jsem tehdy dobře sledoval dění, nebyla existence tohoto vstupního testu v rozporu s tehdejšími předpisy.

Pořádný muž od lúzy tím se označuje, že čemu nerozumí, to neprovozuje.
Karel Havlíček

7

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Matěj Dostál (dostamat) napsal:
Lenka Mudrová (mudrole1) napsal:

No já akorát vím o trochu jiném případu, který byl projednáván na senátě - některé předměty dávaly na začátku jakýsi "vstupní test", který když člověk nenapsal, tak prohlásili, že není dostatečně připraven na absolvování předmětu smile A to se opravdu vedení nelíbilo smile

Přičemž, pokud jsem tehdy dobře sledoval dění, nebyla existence tohoto vstupního testu v rozporu s tehdejšími předpisy.

Myslím, že předpisy zdaleka nezahrnují všechno. Je mnoho skutečností, které prostě předpisy ošetřit nemůžete a pokud ano, jednalo by se o složitý proces, který by ve výsledku mohl mít negativní důsledky. Rozumnou alternativou je, pokud se vyskytne nějaká skutečnost, která je potencionálně škodlivá, měla by se řešit individuálně.

Poslal jsem email vedoucímu katedry, tak teď čekám na jeho vyjádření.

8

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Matěj Dostál (dostamat) napsal:
Lenka Mudrová (mudrole1) napsal:

No já akorát vím o trochu jiném případu, který byl projednáván na senátě - některé předměty dávaly na začátku jakýsi "vstupní test", který když člověk nenapsal, tak prohlásili, že není dostatečně připraven na absolvování předmětu smile A to se opravdu vedení nelíbilo smile

Přičemž, pokud jsem tehdy dobře sledoval dění, nebyla existence tohoto vstupního testu v rozporu s tehdejšími předpisy.

V rozporu s předpisy to určitě nebylo, dokonce taková možnost (studentovi zrušit zápis předmětu na základě vstupního testu) byla přímo v předpisech. Ovšem vedení chtělo tuto možnost zrušit s tím, že na zajištění vstupních znalostí stačí systém prerekvizit. Podle mě to má dva háčky. Jednak prerekvizity neřeší situaci, když potřebné znalosti student získal jinak než absolvováním vyžadovaného předmětu a také neřeší situaci, kdy absolvování předmětu nepřináší potřebné znalosti. Přiznám se, že jsem byl proti vypuštění možnosti zrušit zápis předmětu na základě vstupího testu. Myslím, že v některých případech jsou určité vstupní znalosti tak podstatné, že bez nich nemá cenu předmětem ani procházet a u takových je vstupní test na místě. Pro zajímavost, když se o tom hlasovalo v senátu, tak jsme byli dva proti, tři pro a ostatním to bylo jedno a tak se to schválilo smile

9

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

ahoj, já jsem loni nenapsal test z BEZu nad 10 bodů, ale dohodlo se že posčítají se body a mohl jsem jít normálně na zkoušku, ale musíte se na ní víc ucit já to silou vůle dal ze E + ještě jsem dostal zápočet, nevím jak to bude letos.  zatím.

10

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Ing. Jiří Zemánek (zemanji7) napsal:
Matěj Dostál (dostamat) napsal:
Lenka Mudrová (mudrole1) napsal:

No já akorát vím o trochu jiném případu, který byl projednáván na senátě - některé předměty dávaly na začátku jakýsi "vstupní test", který když člověk nenapsal, tak prohlásili, že není dostatečně připraven na absolvování předmětu smile A to se opravdu vedení nelíbilo smile

Přičemž, pokud jsem tehdy dobře sledoval dění, nebyla existence tohoto vstupního testu v rozporu s tehdejšími předpisy.

V rozporu s předpisy to určitě nebylo, dokonce taková možnost (studentovi zrušit zápis předmětu na základě vstupního testu) byla přímo v předpisech. Ovšem vedení chtělo tuto možnost zrušit s tím, že na zajištění vstupních znalostí stačí systém prerekvizit. Podle mě to má dva háčky. Jednak prerekvizity neřeší situaci, když potřebné znalosti student získal jinak než absolvováním vyžadovaného předmětu a také neřeší situaci, kdy absolvování předmětu nepřináší potřebné znalosti. Přiznám se, že jsem byl proti vypuštění možnosti zrušit zápis předmětu na základě vstupího testu. Myslím, že v některých případech jsou určité vstupní znalosti tak podstatné, že bez nich nemá cenu předmětem ani procházet a u takových je vstupní test na místě. Pro zajímavost, když se o tom hlasovalo v senátu, tak jsme byli dva proti, tři pro a ostatním to bylo jedno a tak se to schválilo smile

Já osobně jsem spíše toho názoru, že každý by měl možnost si daný předmět zkusit projít na vlastní nebezpečí(co má a nemá umět si není problém zjistit).

11

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Libor Vilímek (vilimlib) napsal:

Já osobně jsem spíše toho názoru, že každý by měl možnost si daný předmět zkusit projít na vlastní nebezpečí(co má a nemá umět si není problém zjistit).

Náhodou jsem narazil na toto téma a nedokáži se zdržet odpovědi.

V mnoha případech bych si velice přál, aby na předmět přicházeli studenti
s rozumnými vstupními znalostmi. Ono totiž ti, kteří nepřicházejí
(podle vás jdou na vlastní nebezpečí) způsobují, že se přednášející
při pohledu do nechápajících tváří rekurzivně vrací k výkladu
základů z jiných předmětů a někdy snad až k věcem z mateřské školky.

Přitom v dnešní době je zvykem na přednášky nechodit, v zásadě
pak ani studenti neví, co měli z minulých předmětů uměť, takže
nějaká možnost interaktivní zpětné vazby je nemožná (stáhne
úroveň předmětu akorát dolu pod únosnou mez).

Takže ač jsem nikdy žádné vstupní testy nezadával a ani s tím
nepočítám, tak si myslím, že by to mohlo úrovni výuky pomoci
a snahu těch, co se do toho pustí, hodnotím spíš kladně.

V zaměstnání vás také neomluví to, že řeknete, ono tenkrát,
když jsme se učili stránkování na CPU bylo hezky, tak jsem
na přednášku nešel no a u zkoušky jsem měl kliku,
že se mě na to nikdo neptal. V dalších předmětech jsem
sice půlce výkladu nerozumněl, ale protože hodnocení výuky
musí být přece jen nastaveno tak, aby bylo studium pro většinu
průchozí, tak jsem to dal za E. Stejně jsem si tenkrát
myslel, že to jsou nesmysly, které my implementátoři
velkých řešení na bázi frameworků veleúspěšných firem
nebudeme potřebovat. To že nám teď ta burza postavená
na tom, co nám říkali ti experti (PR obhodníci, kteří také nikdy
sami nic neřešili, jen dostali nalejvárnu), že dokonale
chodí a aplikaci v tom naklikáme, zkolabovala, je fakt smůla.
Ono to opravdu zašlo na to, že tam bylo moc procesů a problémy
s latencemi? Co to je RT priorita, o té nikde v té dokumentaci
nepíší, přece XY jazyk zpracovává vše nesmírně rychle
a o vlastnosti NUMA systémů se nemusíme zajímat,
to je obslouženo v těch binárních dodaných třídách,
co jsou sočástí toho všude v bechmarcích (firmy
dodavatele) trvale vítěžného frameworku.

Tak to pak vypadá v praxi. Mimochodem to výše je reálný
scénář, který znamenal ztráty jedné velké burzy
v částkách, které si asi ani neumím představit,
a v několika dnech byl vyřešen přechodem na řešení
od zcela jiných dodavatelů. Abych nebyl nařčen z reklamy,
tak jména neuvádím. Když se ovšem z předchozího řešení
přecházelo na toto, tak PR tamtamy všude hlásaly,
že je to důvod přejít na řešení XY pro všechny ostatní
a že pravěk předchozích řešení skončil. No při útěku
těchle předražených malých vejtahů/kluků již vše proběhlo
v tichosti.

Přitom na přednáškách se člověk snaží vykládát něco, o čem je
přesvědčen, že jsou to základy, o který by ti, co si říkají SW
inžinýři, měli alespoň tušit a měli by se si zájmem říkat, aha tohle
brzdí to swapowání a tady je problém, když máme mezi tabulkami
v databázi zámek na NUMA architektuře a takle chodí to sdílení stránek.
Už se těším, jak si to jednou v životě vyzkouším, až se dostanu
k těm burzovním serverům, a když to bude problém, tak vím,
že má zkusit třeba JAVu s HudeTLB nebo tuhle vnitřní
smyčku raději napsat přes JNI v C proti knihovně OpenMP.

Místo zájmu v očích a otázek na to, kde se to využívá
a nápady na vylepšení OS a prič to nědělat jinak, však spíš
akorát vidím pocit nepřátelství:
to se mám něco takového učit, vždyť tomu nerozumím
a o základech jsem neslyšel (stejně tyto low level věci přece dělají
jen nějací stažiéři v té velké firmě, my, co budeme vydělávat
na projektování vele hi-tech informačních řešeních to nikdy
nebudeme potřebovat) a celková nálada v sále spíš připomíná
souboj na bitevním poli.

No nic, alespoň jsem si ulehčil od svých pocitů a raději si
něco zase naprogramuji sám, než abych se trápil někým,
kdo o znalosti stejně nespíš nestojí nebo by i stál, ale
nebyl dostatečně tlačen k tomu, aby znal základy.
Užitečnější je bavit se s těmi, co o nápady zájem mají
a člověka kontaktují, aby s nimi spolupracoval.

Pokud ode mě budete chtít opověď, tak mi napište
upozornění e-mailem. Zase mi na pár týdnů pohled na
fórum stačil (kvalita rohlíků v bufetu + n x jak zase odtranit
překážky v cestě k diplomu zrušením požadavků).

12

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Libor Vilímek (vilimlib) napsal:

Píšeme písemku uprostřed semestru na prosemináři...

Nechápu jednu zásadní věc - tato písemka má minimum bodů, které je nutno splnit, ale neexistuje opravný termín. Je to prostě jediná písemka a když jí neuděláte, končíte s předmětem.
Je tohle standardní postup? Docela pochybuji...

Osobně mi to přijde dost demotivující. Škola by se měla spíše snažit studenty něco naučit a ne se je snažit za každou cenu potopit. I student, který látku ovládá poměrně dobře, může selhat, popř. mu písemka nesedne. A osobně si myslím, že by měl mít možnost dokázat, že látku ovládá...
Je to první předmět, který nemá opravné termíny a má nějaké minimum bodů z dané písemky.

Dokázal by mi někdo odpovědět proč?


Ja s tebou souhlasim, nemyslim si, ze by to k necemu vedlo...navic jsem presvedcen, ze to neni moc slusna praktika, zvlast v kontextu toho, ze predmet ma 3 pokusy na zkousku, ale takto jenom jeden na zapocet...

ale abych nebyl jenom negativni, tak se priznam, ze se mi povedlo nenapsat vstupni test do DSA, kdyz tam byl, protoze me napadlo ponekud jiny reseni, nez na jaky byly uvolneny radky (byla to doplnovacka kodu)...a s timto jsem take kontaktoval pana Berezovskeho, ktery mi dal "opravny" test, jenz jsem psal na zelene louce (cili komplet kod, zadna doplnovacka) a tam uz jsem uspel...

Cili z tohoto plynou pouceni pro obe strany
1) Tyto testy mohou vyradit klidne nekoho, kdo to skutecne ovlada, jenom mu nesedne zpusob testovani (naopak si myslim, ze ti proslo dost lidi, kteri pak s predmetem meli problemy...).
2) jak zde jiz psal nekdo, kdo nedal nekterou BEZ pisemku - vyucujici byvaji u techto testu rekneme velkorysi a pokud je kontaktujete s tim, ze problem neni ve znalostech, ale v necem jinem, tak obvykle najdou nejakou cestu, ktera je pro obe strany prijatelna.

And the people bowed and prayed
To the neon God they made.

13

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Bc. Pavel Mička (mickapa1) napsal:

2) jak zde jiz psal nekdo, kdo nedal nekterou BEZ pisemku - vyucujici byvaji u techto testu rekneme velkorysi a pokud je kontaktujete s tim, ze problem neni ve znalostech, ale v necem jinem, tak obvykle najdou nejakou cestu, ktera je pro obe strany prijatelna.

Takové řešení se mi nelíbí. Osobně si myslím, že nejlepší jsou rovné podmínky pro všechny(a to takové, které vyřeší obdobné problémy) a takovéto jednání je tak trochu nekorektní.

14

Re: Y36BEZ - písemka uprostřed semestru

Libor Vilímek (vilimlib) napsal:
Bc. Pavel Mička (mickapa1) napsal:

2) jak zde jiz psal nekdo, kdo nedal nekterou BEZ pisemku - vyucujici byvaji u techto testu rekneme velkorysi a pokud je kontaktujete s tim, ze problem neni ve znalostech, ale v necem jinem, tak obvykle najdou nejakou cestu, ktera je pro obe strany prijatelna.

Takové řešení se mi nelíbí. Osobně si myslím, že nejlepší jsou rovné podmínky pro všechny(a to takové, které vyřeší obdobné problémy) a takovéto jednání je tak trochu nekorektní.

Ja nerikam, ze je to idealni reseni, jenom rikam, ze u pisemek, kde jde o filtraci lidi bez znalosti, je obvykle mozne prokazat, ze ty znalosti mas, kdyz ti ta pisemka nevyjde (protoze to se muze stat skutecne kazdymu)...coz povazuju za velmi vstricne (a co ja vim, tak takto bylo posuzovano vyrazne vice lidi, co reklamovali, ze test neprokazal jejich neznalost, ale jejich neschopnost vyplnit ten dany test...)
ale rozhodne bych to nezamenoval s klasickym testem, tam by me ani nenapadlo o neco takovehleho zadat :-))

And the people bowed and prayed
To the neon God they made.