1

Téma: Trocha statistky

Ze zvědavosti jsem si zkusil udělat statistiku úspěšnosti zápisů předmětů na základě ankety. A výsledky mne docela překvapily. Vzhledem k tomu, z jakých dat jsem čerpal to nelze brát moc vážně: největší problém je s předměty A0 u kterých nerozliším z jakého programu si je zapsalo kolik lidí, další problém pak je s tím, že odpovídající předměty si můžou zapisovat studenti jiných programů. Ale myslím, že v souhrnu by ta data mohla +- odpovídat. Je to trochu delší příspěvek, ale tohle fórum neumí tabulky a formátovat to v ne-monospace fontu se mi vážně nechce.

EEM 1. semestr

  • Zapsáno celkem:       3347

  • Ukončeno celkem:     1752

  • Ukončeno % celkem: 52.35%

  • Zapsáno bez A0:       909

  • Ukončeno bez A0:     677

  • Ukončeno % bez A0: 74.48%

KME 1. semestr

  • Zapsáno celkem:       3087

  • Ukončeno celkem:     1411

  • Ukončeno % celkem: 45.71%

  • Zapsáno bez A0:       1072

  • Ukončeno bez A0:     683

  • Ukončeno % bez A0: 63.71%

KYR 1. semestr

  • Zapsáno celkem:       1025

  • Ukončeno celkem:     844

  • Ukončeno % celkem: 82.34%

  • Zapsáno bez A0:       498

  • Ukončeno bez A0:     451

  • Ukončeno % bez A0: 90.56%

OI - SS 1. semstr

  • Zapsáno celkem:       745

  • Ukončeno celkem:     580

  • Ukončeno % celkem: 77.85%

  • Zapsáno bez A0:       218

  • Ukončeno bez A0:     187

  • Ukončeno % bez A0: 85.78%

STM - SI 1. semestr

  • Zapsáno celkem:       1524

  • Ukončeno celkem:     719

  • Ukončeno % celkem: 47.18%

EEM 3. semestr

  • Zapsáno celkem:       623

  • Ukončeno celkem:     514

  • Ukončeno % celkem: 82.5%

KME 3. semestr

  • Zapsáno celkem:       932

  • Ukončeno celkem:     799

  • Ukončeno % celkem: 85.73%

  • Zapsáno bez A0:       668

  • Ukončeno bez A0:     580

  • Ukončeno % bez A0: 86.63%

KYR 3. semestr

  • Zapsáno celkem:       955

  • Ukončeno celkem:     706

  • Ukončeno % celkem: 73.93%

  • Zapsáno bez A0:       263

  • Ukončeno bez A0:     166

  • Ukončeno % bez A0: 63.12%

OI - SS 3. semestr

  • Zapsáno celkem:       588

  • Ukončeno celkem:     447

  • Ukončeno % celkem: 76.02%

  • Zapsáno bez A0:       160

  • Ukončeno bez A0:     126

  • Ukončeno % bez A0: 78.75%

STM - SI 3. semestr

  • Zapsáno celkem:       717

  • Ukončeno celkem:     415

  • Ukončeno % celkem: 57.88%

A ještě pro zajímavost data z FITu:
FIT BI 1. semestr

  • Zapsáno celkem:       4288

  • Ukončeno celkem:     3062

  • Ukončeno % celkem: 71.41%

FIT BI - SS 3. semestr

  • Zapsáno celkem:       2407

  • Ukončeno celkem:     1860

  • Ukončeno % celkem: 77.27%

Jako studenta STM mě přirozeně zaujala nízká průchodnost v porovnání s ostatními programy a tak trochu by mne zajímalo proč to tak je. V přijímacích zkouškách to není (na KME a KYR se bralo bez zkoušek taky). Nejjednodušší vysvětlení je, že STM je nejtěžší program na FELU ;-) , ale asi taky nebude správné. Ale na druhou stranu, že by na STM chodili horší studenti než jinam se mi taky moc nezdá.

2

Re: Trocha statistky

Zkusím ještě jednu malinkou:
Program EEM, 1. semestr denní studium:
Zapsáno: 318 studentů
Studium ukončilo nebo přerušilo před zkouškovém: 29 (je zajímavé, že většinou se jednalo o cizince z východních zemí)
Pro zápočet (za docházku) si přišlo: 228
Přes kreditovou past se nedostalo: 95
Studentů studujícím v 2. semestru: 133

Je celkem zajímavé si pohrát s čísly úspěšnosti studia, když 10% si přijde pro důvod k žádosti o nějaký druh pobytu. Tato množina je i prvkem množiny „Přišel jsem si pro potvrzení o studiu“ kde už máme cca 30%.

Wikipedia: Я знаю всё! Google: Я найду всё! ВКонтакте: Я знаю всех! Internet: Без меня вы ничто! Электричество: Молчать …
http://motor.feld.cvut.cz
„Kdyby každý dělal jen to, co umí, spousta z nás by se asi nenarodila“ J. K.

3

Re: Trocha statistky

Já můžu připojit trochu statistiky z oboru KME a toho jak nás, jeho studentů, ubývalo.

Do 1. semestru nastoupilo lehce přes 350.
Při rozřazování do oborů v druhém semestru se rozřadilo 150-200 studentů, z toho na Multimediální techniku 50.
Do druhého ročníku postoupilo, mám dojem, 137 studentů.
V třetím ročníku je podle povinného předmětu A2B13PEL z 5. semestru 121 studentů, z toho tento předmět dokončilo 110 studentů. Na oboru Multimediální technika z 50 studentů přihlášených studentů v 2. semestru, se nás do 6. semestru dostalo 33.

Pokud správně počítám, se do 3. ročníku dostalo 34% zapsaných studentů z 1. semestru, na oboru Multimediální technika se z 2. semestru do 6. dostalo 66% studentů.

4

Re: Trocha statistky

Radek Pilař (pilarra1) napsal:

Jako studenta STM mě přirozeně zaujala nízká průchodnost v porovnání s ostatními programy.

Mi nijak extremni nepripada. Na FEL jsou tri programy, ktere fungovaly zcela otevrene zpusobem "berem vsechno", KME, MEE a STM, a vsechny maji podobnou umrtnost pohybujici se okolo 50%. STM dopadla mezi temito tremi programy uprostred, tedy nevycniva.

Proc dopadla KYR vyrazne lepe, i kdyz take odpoustela prijimacky? IMHO kvuli rozdilu v povesti, tudiz nebyla vnimana verejnosti jako utociste pro toho, kdo chce papir, ze studuje. V STM byla umrtnost vyssi nez v KYR jeste predtim, nez se vubec zacalo zkouset. V KYR udavate preziti pres 82%, zatimco v STM si ani tolik lidi neprislo pro zapocet, ktery byl ciste za dochazku.

Z meho pohledu to tedy vypada takto, ze nevnimam program STM jako nejaky horsi, rovnez si nemyslim, ze by mel horsi studenty ve smyslu, ze by nikdo nestal za to, kazdy rok tam potkam par lidi, ktere je radost ucit. Ale diky historicke povesti ma na vstupu vyrazne vyssi proporci tech, kteri to nemysli vazne. V KME a EEM osobni zkusenost nemam, ale rekl bych, ze to bude podobne.

5

Re: Trocha statistky

Radek Pilař (pilarra1) napsal:

Jako studenta STM mě přirozeně zaujala nízká průchodnost v porovnání s ostatními programy


Předně díky za čas, který jste tomu věnoval, nicméně si nemyslím, že se dají výsledky vůbec takto interpretovat. Statistika průchodnosti by mohla být zajímavá, ale tato čísla o průchodnosti příliš nevypovídají. Pokud jsem to pochopil, tak srovnáváte součet zapsaných a součet úspěšných ve všech předmětech, ale to není to samé co průchodnost, protože student může neprojít třeba způsobem 'neudělal jeden povinný předmět', nebo 'neudělal všechny povinné'. Tyto dvě situace se ve vaší statistice projeví jako různé výsledky, ale při tom je to pořád jeden.