1

Téma: Způsob hodnocení v rozličných předmětech

Název je snad jasný.
Otázka je, co vám vyhovuje nejvíce?

Mně osobně se líbí systém, jakým je veden předmět : Datové struktury a algoritmy a teď i Teoretická informatika(tj. předměty, co na sebe navazují a mají dost společného). V zásadě jde o systém podobný, jako na střední škole. Každé 2 týdny se píše malá písemka. Člověka to donutí se na danou problematiku podívat a nastudovat si jí. Jednu písemku(kterou člověk buď nepsal, nebo ze které má špatné hodnocení) si pak na konci semestru může napsat znovu.

Samozřejmě chápu, že jsme již dospělí lidé a studujeme ve vlastním zájmu, čili takové vodění za ručičku asi není dostatečný argument. Nicméně je tu ještě plno dalších výhod :
-Člověk pozná, co mu jde a co mu nejde, už na začátku. Díky tomu se může lehce přizpůsobit a věnovat problematice, která mu dělá problémy nebo vylepšovat tu, kde by chtěl dosáhnout lepšího hodnocení.
-Je velkou měrou omezena míra osobního selhání. Že selžu jednou nebo dvakrát se stát může. Že selžu 6 krát až 7 krát je takřka nemožné.
-Objem učení je pravidelně rozvrstven přes celý semestr. Za současného stavu se vždy v půlce a na konci semestru nahromadí různé odevzdávání prací či psaní písemek apod.
-Předchozí body také značně omezují stres.

Vaše názory?

2

Re: Způsob hodnocení v rozličných předmětech

nedokážu si představit mít 5 nebo 6 takovýhle předmětů. To by se ve škole nedělalo nic než psaní písemek, což teda taky není optimální.

Tohle všechno se tam dělá? To snad není možný!!!

3

Re: Způsob hodnocení v rozličných předmětech

Bc. Ondřej Karlík (karliond) napsal:

nedokážu si představit mít 5 nebo 6 takovýhle předmětů. To by se ve škole nedělalo nic než psaní písemek, což teda taky není optimální.

Tak ono je to zase vyvážené tím, že ty písemky jsou relativně lehké(přece jenom jde pouze o shrnutí látky za poslední dva týdny) a trvají 5 minut. 3 malé 5ti minutové písemky za týden by měl snad zvládnout každý.

4

Re: Způsob hodnocení v rozličných předmětech

Mě vyhovuje způsob hodnocení tipu velmi těžký semestr + velmi lehká zkouška. Tento systém IMHO nejvíce naučí a také nejvíce vypovídá o skutečných znalostech a schopnostech. Protože mít štěstí/smůlu u zkoušky může mít každý (navíc se to dá často opsat). Dále absolvoval jsem dost předmětů, na které jsem prakticky nemusel chodit a celou látku jsem narval do 4 dnů ve zkouškovém (sice si z toho ted uz nic nepamatuju, ale v indexu mam B...), kdežto např. u předmětu teorie dyn. systémů, prostě člověk dřel každý týden semestru, ale celá zkouška mi zabrala přesně 1,5 hodin (vůbec jsem se nemusel učit).

Na druhou stranu takovéto předměty mohou být maximálně dva v semestru.

5

Re: Způsob hodnocení v rozličných předmětech

Bc. Jan Šíba (sibajan) napsal:

Mě vyhovuje způsob hodnocení tipu velmi těžký semestr + velmi lehká zkouška. Tento systém IMHO nejvíce naučí a také nejvíce vypovídá o skutečných znalostech a schopnostech. Protože mít štěstí/smůlu u zkoušky může mít každý (navíc se to dá často opsat). Dále absolvoval jsem dost předmětů, na které jsem prakticky nemusel chodit a celou látku jsem narval do 4 dnů ve zkouškovém (sice si z toho ted uz nic nepamatuju, ale v indexu mam B...), kdežto např. u předmětu teorie dyn. systémů, prostě člověk dřel každý týden semestru, ale celá zkouška mi zabrala přesně 1,5 hodin (vůbec jsem se nemusel učit).

Na druhou stranu takovéto předměty mohou být maximálně dva v semestru.

Jj, me se to taky libi. Ale opravdu bych to nerad mel u vsech predmetu. Snad kazdy semestr, jsem mel jeden dva tezke a zbytek nejaky blbosti, nebo jednoduchy. U tech tezkych by to melo byt pravidlem a u tech lehkych to nikoho nezajima ;-)

Den Charakter eines Menschen erkennt man dann, wenn er Vorgesetzter geworden ist.
--Erich Maria Remarque