1

Téma: EEM vs. KyR

Přeji hezký den,

jsem přijatý na KyR i na EEM a ted samozřejmně řeším dilema - kam jít?

Zajímaly by mě Vaše názory, či postřehy. Pro a proti.

1) uplatnění ( KyR se mi jeví, že je spíše orientován na vědeckou kariéru, zatímco EEM = vypadnout co nejdřív vypadnout do nějaké již zminované firmy a vydělávat )
2) náročnost studia ( vzhledem k tomu, že na KyR se psaly příjimacky, tak tuším, že to bude težší, počet hodin )
3) KyR si dělá reklamu, že si studenti hrají..zajimá mě až do jaké míry si teda budem hrát? :-)

Předem děkuji za srovnání.

2

Re: EEM vs. KyR

(Honza) napsal:

Přeji hezký den,
2) náročnost studia ( vzhledem k tomu, že na KyR se psaly příjimacky, tak tuším, že to bude težší, počet hodin )
Předem děkuji za srovnání.

------

Na jaderku přijímací zkoušky taky nejsou a co jsem viděl naposledy nějaký průzkum, tak FJFI tam vyšla jako nejtěžší fakulta z celé ČR! smile
(takže na tohle bych na to moc nehleděl)

Obdobně na matfyz, když jsem šel na VŠ, nebylo potřeba žádný zkoušek.

3

Re: EEM vs. KyR

(Honza) napsal:

jsem přijatý na KyR i na EEM a ted samozřejmně řeším dilema - kam jít?

Jsem garantem oboru Robotika na KyR. Jak EEM tak KyR vychovává v bakalářském programu studenty ve své odbornosti. O odbornostech se více dozvíte, když se podíváte na popis oborů. Podle toho byste se měl rozhodovat. Chcete pracovat v energetice, umět navrhovat elektrické pohony nebo manažersky řídit a přitom znát elektrotechnickou odbornost? Potom volte EEM. Vidíte spíše budoucnost v senzorice, automatickém řízení, robotice nebo umělé inteligenci? Potom volte KyR.

To, že některý bakalářský program vychovává vědce, je nesmysl. Výzkumníky a většinou spíše pracovníky vývoje se stane menší část absolventů, a to typicky po magisterském nebo doktorském stupni. FEL vychovává především pracovníky do praxe.

Studijní program je tak dobrý, jak dobří jsou jeho učitelé. Dost poznáte podle toho, co učitelé (včetně programů EEM a KyR) sami odborně dělají. To zjistíte na webu, když se propracujete k jednotlivcům.

4

Re: EEM vs. KyR

(Honza) napsal:

3) KyR si dělá reklamu, že si studenti hrají..zajimá mě až do jaké míry si teda budem hrát? :-)

Například do takové: Soutěž vozítek Segway, kdy studenti na konci předmětu Automatické řízení navrhovali řídicí systém, který zvládne stabilizovat vozítko z Lega a ujet s ním za 15s co nejdále. Lego se také používá hned v prvním semestru v předmětu Roboti. A samozřejmě vás nečeká jen Lego, ale také různé modely (helikoptéra, vodní elektrárna...), roboty mobilní i stacionární (kreslící či komáry střílející) a mnoho dalšího... a mimochodem na KyR si hrají nejen studenti smile

5

Re: EEM vs. KyR

Mockrát děkuji za rady. Mohli byste ještě nějak porovnat obtížnost obou programů? Případně taky "úmrtnost" studentů.. :-)

6

Re: EEM vs. KyR

(Honza) napsal:

Přeji hezký den,

jsem přijatý na KyR i na EEM a ted samozřejmně řeším dilema - kam jít?

Zajímaly by mě Vaše názory, či postřehy. Pro a proti.

1) uplatnění ( KyR se mi jeví, že je spíše orientován na vědeckou kariéru, zatímco EEM = vypadnout co nejdřív vypadnout do nějaké již zminované firmy a vydělávat )
2) náročnost studia ( vzhledem k tomu, že na KyR se psaly příjimacky, tak tuším, že to bude težší, počet hodin )
3) KyR si dělá reklamu, že si studenti hrají..zajimá mě až do jaké míry si teda budem hrát? :-)

Předem děkuji za srovnání.

Ahoj,
1) uplatnění je čistě individuální věc, dost často čtu a dostávám nabídky ve smyslu je nám jedno jaký obor jsi na FELu vystudoval, ukaž jak umíš myslet a realizovat to, co si vymyslel
2) Počty hodin jsou téměř shodné (bylo dané číslo max. kontaktních hodin za týden). Co se týká náročnosti tak každý obor má to svoje…
3) EEM si moc hravou reklamu nedělá sad ale třeba když si otevřeš Pražskou techniku http://www.cvut.cz/cs/struktura/ctn/pt/ … f0902a6624 tak si tam můžeš přečíst, co se na EEM, konkrétně na pohonech dělá. Jen taková malá ochutnávka https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp … 2781_n.jpg https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp … 4584_n.jpg Za měsíc se pojede do Německa na závody s elektroformulí. Staví ji především studenti z řad EEM (el. pohon a jeho řízení, atd.). Ta fotka je asi měsíc stará, současný stav vypadá trochu propracovaněji už.

Osobní dojem. Když budeš studovat KyR tak 90% času budeš sedět před počítačem a budeš bušit kód do Matlabu, C, atd. Pokud půjdeš na EEM, budeš čas trávit v laboratořích a věci si prostě můžeš „osahat“. Zkus se podívat třeba sem: https://www.facebook.com/home.php?sk=gr … 4886447693
nebo sem
https://www.facebook.com/pages/Katedra- … 3473312423

Wikipedia: Я знаю всё! Google: Я найду всё! ВКонтакте: Я знаю всех! Internet: Без меня вы ничто! Электричество: Молчать …
http://motor.feld.cvut.cz
„Kdyby každý dělal jen to, co umí, spousta z nás by se asi nenarodila“ J. K.

7

Re: EEM vs. KyR

Ing. Zdeněk Houf (houfzden) napsal:

Osobní dojem. Když budeš studovat KyR tak 90% času budeš sedět před počítačem a budeš bušit kód do Matlabu, C, atd. Pokud půjdeš na EEM, budeš čas trávit v laboratořích a věci si prostě můžeš „osahat“.

Zajímalo by mě, na čem je ten osobní dojem založen?

Ve skutečnosti si v KyR student může (volbou volitelných předmětů i volbou konkrétních projektů uvnitř povinných předmětů) vybrat, zda se chce víc orientovat na programování, bastlení, algoritmy, odvozování, …. Stejně se ale mnoha laboratořím nevyhne. Např. v laboratořích předmětu ARI se dokonce některé body udělují za to, jak daleko studentem vyrobený Lego-segway (video výše) dojede smile .
Magisterští studenti katedry řídicí techniky navrhli a vyrobili třeba tohle: http://spectrum.ieee.org/automaton/robo … et-fancier .
Popis některých  laboratoří katedry řídicí techniky najdete na http://dce.fel.cvut.cz/katedra/laboratore/ .

Navíc se ale student KyR může v pozdější fázi studia zapojit do skutečného výzkumu, např. na projektech nového velkokapacitního letadla Airbus, řízení obřích dalekohledů v poušti Atacama, optimalizace metody optimalizace elektráren, stabilizovaná plošina pro bezpilotní UAV, metody pro řízení výroby ve Volkswagen Wolfsburg, použití metod řízení pro pacienty trpící Parkinsonovou chorobou, a mnohé další, viz např. http://dce.fel.cvut.cz/katedra/co-delame/ .
Přitom výzkumné týmy stojící za KyR patří k evropské a některé i světové špičce, takže se studenti účastní práce na tom, co dosud nikde ve světě neexistuje.

Pokud ho zajímá vesmír, po bakaláři KyR se snadno dostane na evropský magisterský program Spacemaster
http://dce.fel.cvut.cz/studium/studijni … egree.aspx

Je tedy program KyR velmi zajímavý. Na druhou stranu je také náročný a jeho studenti musí opravdu dost pracovat. Při tak zajímavé náplni to ani jinak nejde.

P.S.
další zajímavosti o katedře řídicí techniky najdeš také na na http://dce.fel.cvut.cz/katedra/vyrocni-zpravy/
http://dce.fel.cvut.cz/katedra/katedra-v-mediich/ ,
http://support.dce.felk.cvut.cz/roboti/ ,
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1012 … it-robota/
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1012 … li-topice/

Naposledy upravil: sebekm1 (03.07.2011 11:21:52)

8

Re: EEM vs. KyR

prof. Ing. Michael Šebek, DrSc. (sebekm1) napsal:

Zajímalo by mě, na čem je ten osobní dojem založen?

Tento dojem je založen na:
1) Rozhovory se studenty KyR.
2) Osobní zkušenosti. Jelikož se mi na průkazu studenta blýská už 5 samolepek, dokázal jsem si udělat za tu dobu menší slovník jak si přeložit studijní plány tak, co opravdu budu v tom předmětu dělat.

Wikipedia: Я знаю всё! Google: Я найду всё! ВКонтакте: Я знаю всех! Internet: Без меня вы ничто! Электричество: Молчать …
http://motor.feld.cvut.cz
„Kdyby každý dělal jen to, co umí, spousta z nás by se asi nenarodila“ J. K.

9

Re: EEM vs. KyR

Ing. Zdeněk Houf (houfzden) napsal:
prof. Ing. Michael Šebek, DrSc. (sebekm1) napsal:

Zajímalo by mě, na čem je ten osobní dojem založen?

Tento dojem je založen na:
1) Rozhovory se studenty KyR.
2) Osobní zkušenosti. Jelikož se mi na průkazu studenta blýská už 5 samolepek, dokázal jsem si udělat za tu dobu menší slovník jak si přeložit studijní plány tak, co opravdu budu v tom předmětu dělat.

No doufám, že vás výše uvedené odkazy na výsledky studentských prací už přesvědčili o tom, že na KyR mohou studenti dosytosti bastlit a jinak pracovat rukama, pokud je to jejich preference.