1

Téma: Jak se student učit chtěl..

Mám takový netradiční dotaz. Jsem student felu, již pátým rokem a za ta léta jsem na fakultě zažil různé radosti, zklamání a na ledacos jsem už zvyklý. V sobotu jsem se ale setkal s něčím, co jsem doposud nezažil.
Úvodem bych rád předeslal, že nejsem zrovna z nejlepších studentů, nikdy jsem nedostal stipendium a školu beru tak jak je avšak bez zbytečného prodlužování prolézám.

V sobotu jsem se však rozhodl, jako už několikrát v minulosti, že tento nevšední den věnuji škole a přípravě na zkoušku. Sbalil jsem si tedy pár svých materiálu, ntb a vyrazil jsem hrdě na fel s tím, že zde naleznu klidné zázemí pro studijní potřeby. Doma se opravdu učit nedá, mnoho lidí to neví, ale být v jiném prostředí, kde vás nerozptyluje špinavé nádobí nebo jakékoli jiné domácí radosti, znamená zkrátit čas příprav cca na polovinu. Vedle nepříjemného počasí na mne však čekalo i nepříjemné překvapení na vrátnici. Zde mi pan vrátný s nejvyšší možnou arogancí sdělil, že studovna (bývalá knihovna FEL) je dnes čerstvě naleštěná a že je ZAVŘENO. I přes opakované vysvětlování, že studovnu nechci nijak poškodit ani znečistit jsem byl odkázán bez jakékoli další varianty s patřičnou arogancí do pryč. Podotýkám, že v minulosti jsem zde již několikrát o víkendu "ve stavu nouze, do kterého jsem byl školou postaven" seděl – nutno ještě zdůraznit, že na vrátnici byl o mnoho vstřícnější vrátný. Osobně netuším, jak je to s předpisy nebo či směrnicemi o užívání těchto místností studenty o víkendu, ale nechápu, že když to jeden dovolí, eventuelně nabízí další možná místa na fakultě, kde je svatý klid na učení, druhý to zakáže.
Smutný příběh jsem zakončil pokusem v klidu se učit v ntk, kde však pro nadměrné množství cizinců nebylo pro mne již místo. Nevyšel ani pokus o učení se ve vestibulu knihovny, kde mi po hodině došla baterie v počítači a tak jsem se vydal na chladnou cestu zpět domů.