1

Téma: Zápočet za docházku

Již ve druhém příspěvku za poslední dva dny jsem tady na fóru viděl slovní obrat "zápočet za docházku". Co to je? Nechce se mi pátrat v regulích, zda to je vůbec košer, ale spíše jen (znovu) vyslovím svůj názor, že zápočet je nástroj, jak učinit celý proces hodnocení studentů efektivnějším, a je proto podivné se ho kompletně zříci. To proto, že se při jeho použití ke zkoušce dostanou studenti, kteří prokázali, že u ní mají aspoň nějakou minimální šanci uspět. Typicky tím, že v průběhu semestru po nich byla taky vyžadována a hodnocena nějaká práce (úkoly, testy, projekty, ...). Pak může být zapomenuta ona slovní hříčka "zkouška je od toho, aby se zkusila". A nářky vyučujících, že u nás musí poskytovat n zkouškových termínů každému studentovi, budou taky méně časté. Vždyť je to mimo jiné i ohromné mrhání penězy...

Naposledy upravil: hurak (19.02.2012 12:31:38)

2

Re: Zápočet za docházku

Vzhledem k tomu, že jsem mezi těmi dvěma učiteli, kteří nedávno zmínili zápočet za docházku, rozhodl jsem se reagovat.

Když jsem to uváděl, neměl jsem na mysli vhodnost či nevhodnost tohoto rozhodnutí. Chtěl jsem jen v rámci celkových počtů studentů upozornit na to, že mnozí přestávají studovat během semestru, aniž by na ně byl kladen jakýkoli požadavek. To je důležitá informace, abychom věděli, s jak motivovanými studenty ve skutečnosti pracujeme. Tento ukazatel není závislý na náročnosti předmětu.