1

Téma: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Vzhledem k úspěšnému ukončení studia některými zástupci studentů v akademickém senátu FEL nejsou k dospozici další zvolení náhradníci. Akademický senát FEL proto vyhlásil doplňovací volby studentských členů AS FEL, které proběhnou elektronickou formou, obdobně jako minulé volby do AS ČVUT. Na www stránkách fakulty naleznete Informaci o vyhlášení voleb a také Kandidátky uchazečů. Využijte toto téma ke zjištění názorů jednotlivých kandidátů na to, co Vás na fakultě zajímá či pálí.

2

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Dobré odpoledne.
Začnu tedy zjistil názory jednotlivých kandidátů. Pevně doufám, že to rozproudí na toto téma nějakou nenásilnou diskusi, a nedopadne to tady jako u výslechu smile
Vezmu to z kraje, jak se mi to tady otevřelo a vyberu pár zjevných témat, o kterých se sice pořád mluví, ale nikde jsem neviděl kompaktní návrh k tomu, jak to uskutečnit:

Bc. Michal Strnad:
1.)Zlepšování kvality vyučovaných předmětů
2.)Zlepšení komunikace senátu s akademickou obcí a jednotlivých kateder mezi sebou
- Jak konkrétně toho plánujete dosáhnout, či v jakém směru se v tom chcete angažovat?

Martin Čerňan:
1.)Férová diskusia o zmenách so všetkými zainteresovanými stranami - Tohle znamená, že doposud se na FEL férově buď nejedná, nebo alespoň ne s těmi, co se jich to týká? Nedokážu si pod tím pravděpodobně představit to, co Vy, proto bych Vás rád požádal, bylo-li by možné to nějak upřesnit a rozvést.
2.)Operatívna kontrola kvality výuky - co je podle vás vypadá kvalitní výuka a jak se dá operativně kontrolovat? kdo by to měl dělat a prostřednictvím jakých postupů?

Ing. Matouš Pokorný:
1.)Udržení vysoké úrovně studia - jakým způsobem byste toho rád dosáhl?
2.)směrování peněz na užitečné a potřebné projekty - jak se pozná užitečný a potřebný projekt? potřebný pro koho? a jakým mechanismem by o tom mělo být podle Vás rozhodováno?

LENKA CALETKOVÁ:
1.)Zastupovat studenty z nižších ročníků - Jakým způsobem by podle Vás bylo ideální zastupovat studenty nižších ročníků? zastupovat je individuálně, nebo jako potřebné skupiny? zastupovat v jakém směru? působí to na mne neuceleně a nevím, co si pod tím mohu představit ==> co si pod tím pojmem představujete Vy.
2.)Podporovat studentky na elektrotechnické fakultě - Jakým způsobem?

Ing. Jan Bednář:
1.)strukturu studijních programů - Jakým způsobem chcete ovlivnit strukturu studijních programů? jaký je Váš názor na probíhající studijní Bakalářské programy na FEL? Jste s nimi spokojen? mají nějaké nedostatky, potažmo jaké?
2.) posílení a rozvoj experimentální výuky v laboratořích - Pod pojmem experimentální výuka si mohu představit rozsáhle exploze a tříštění skla, nebo je Vaše vize v tomto ohledu odlišná od mé?
3.)zapojování studentů a rozšíření jejich účasti na vědecko-výzkumné činnosti - Jak si představujete takové zapojování a rozšiřování? O jakých studentech se mluví? Bc.? Ing? Jaký by měl podle Vašeho názoru být princip, který by tyto věci umožnil a to tak, aby to nenarušovalo ekonomický chod fakulty?

Všem Vám předem děkuji za vyčerpávající odpovědi.

3

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Dobrý den,
i mě zajímá názor kandidátů na několik témat. Ptám se tedy všech kandidátů.

1) Měl(a) jste někdy v průběhu studia na FEL studijní průměr horší než 2.0?
2) Uveďte své silné stránky?
3) Co je podle Vás nejožehavější aktuální problém FEL?
4) Shrňte svůj názor na výuku jazyků na FEL?
5) Lze výuku jazyků nějak vylepšit? Pokud máte plán, jaký je?
6) Jaký máte názor na vznik Centra Antonína Svobody? Jste pro, proti nebo se zatím zdržujete?

Chápu, že poslední otázka je velice komplikovaná, proto netrvám na odpovědi, pokud jestě názor nemáte.

Přeji příjemný den

Z života radovat se uměl, práci nade vše ctil. Chudý na fakultu přišel, chudý ji opustil.

4

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Dobre odpoledne,
vzhledem k tomu ze predchozi tazatele se zeptali na dost veci, na ktere jsem se chtel optat sam, tak polozim dotazy z ponekud odlisneho soudku. Udelejme to jako pri pohovoru. Ptam se tedy vsech kandidatu:
1) Co od prace v senatu ocekavate a jake sve schopnosti muzete senatu nabidnout
2) Uvedte aspon vase dve dobre a dve spatne vlastnosti
3) Co povazujete za svuj nejvetsi uspech (v souvislosti se studiem na FEL)

Predem diky za odpovedi.

5

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

1) Měl(a) jste někdy v průběhu studia na FEL studijní průměr horší než 2.0?

Myslim, ze ano,  statnice jsem mel vzdy za A.

2) Uveďte své silné stránky?

Siroky rozhled, komunikace...znam osobne zakulisi nekolika kateder a pomery v Dejvicich a na Karlove namesti.

3) Co je podle Vás nejožehavější aktuální problém FEL?

Tristeni fakulty...v dobe, kdy ma skola malo financnich prostredku a budoucnost nevypada lepe by fakulta mela drzet pri sobe.

4) Shrňte svůj názor na výuku jazyků na FEL?

Myslim, ze je na velmi slusne urovni v porovnani s ostatnimi univerzitami v CR.

5) Lze výuku jazyků nějak vylepšit? Pokud máte plán, jaký je?

Ano, lze ji vylepsit. Studenti maji problem komunikovat ustne. Byl bych rad, kdyby se konverzace v cizim jazyce stala v nejakem meritku povinnou, napr. jedna hodina tydne behem mgr. studia.

6) Jaký máte názor na vznik Centra Antonína Svobody? Jste pro, proti nebo se zatím zdržujete?

Spise nesouhlasim, viz bod 3).

Naposledy upravil: pokormat (26.05.2012 11:38:32)

6

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

3) Co povazujete za svuj nejvetsi uspech (v souvislosti se studiem na FEL)

Rekl bych spis zkusenost....ucast a uspech v robotickem tymu Flamingos (soutez Eurobot). Projekt mi prinesl to, co samotna vyuka nedokazala....opravdovou praci v tymu a beznem pracovnim procesu, aplikakaci teoretickych znalosti, reseni komplexnich uloh, pouzivani novych a zajimavych technologii. Nase zkusenosti se nyni snazime predat novackum a vychovat novou generaci tymu.

7

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

1.)Udržení vysoké úrovně studia - jakým způsobem byste toho rád dosáhl?

Nelibi se mi tristeni fakulty a studijnich programu. Tvori se nove studijni programy, ktere by meli byt jednodussi alternativou k soucasnym.  Jsem pro mene studijnich programu s vyssi urovni.

2.)směrování peněz na užitečné a potřebné projekty - jak se pozná užitečný a potřebný projekt? potřebný pro koho? a jakým mechanismem by o tom mělo být podle Vás rozhodováno?

Preformuloval bych to nasledovne: Obecne mi vadi soupereni mezi katedrami a predevsim jejich neochota spolupracovat. Na mnoha katedrach se delaji duplicitne ty stejne veci. Misto toho aby se katedry spojili a kazda prispela svou specializaci, katedry si samostatne hraji na svych projektech a nikoho k tomu nepusti. Nakupuji samostatne draha zarizeni, pritom na druhem konci budovy  (pripadne FElu:)) to stejne lezi ve skriini a jen to ceka na odpis. Spolupraci kateder lze usetrit penize za vybaveni, praci (uz to maji hotove) a hlavne lze penize ziskat. Vetsi subjekt ma spise sanci ziskat velky vyzkumny grant.

Omlouvam se za zavadajici text odrazky: směrování peněz na užitečné a potřebné projekty, vyse uvedeny text to lepe popisuje.

Popisuje zde sve osobni zkusenosti, ktere jsem nasbiral behem poslednich tri let.

8

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Jakub Maršálek
Q: Zlepšování kvality vyučovaných předmětů
A: Urciteho zlepseni vyuky predmetu by se mohlo dosahnout jednoduchym zpristupnenim ankety v prubehu semestru a ne az na konci. Mohlo by to fungovat, jako takova kniha stiznosti

Q: Zlepšení komunikace senátu s akademickou obcí a jednotlivých kateder mezi sebou
A: Kuprikladu vyveseni agendy akademickeho senatu na nejake forum, kde by se mohli k jednotlivym bodum vyjadrit i studenti. Dale znimim (to co je dnes slyset na kazdem rohu) uverejnovat agendu, informace o pristim zasedani a rozhodnuti z minulych zasedani na socialnich sitich. Mozna by se mohlo samotne forum zcela nahradit temito kanaly (facebook,...).

Naposledy upravil: strnami2 (26.05.2012 12:59:22)

9

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Petr Kubašta
Q: Měl(a) jste někdy v průběhu studia na FEL studijní průměr horší než 2.0?
A: Priznam se bez muceni :-) - Ano

Q: Uveďte své silné stránky?
A: Na tuto otazku by mel odpovedet asi nekdo kdo me zna, ale abych vam tedy odpovedel, tak si myslim, ze me silne stranky jsou: schopnost naslouchat, zodpovednost a spolehlivost.

Q: Co je podle Vás nejožehavější aktuální problém FEL?
A: Problemu je vice, ale z meho pohledu to je vyuka jazyku viz dalsi otazky/odpovedi.

Q: Shrňte svůj názor na výuku jazyků na FEL?
A: Pri hledani prace je dnes jazykova vybavenost uchazecu klicovou ingredienci, a proto bychom na ni meli klast vetsi duraz nez doposud. Nyni mi prijde vyuka jazyku nedostatecna.

Q: Lze výuku jazyků nějak vylepšit? Pokud máte plán, jaký je?
A: Hodne studentu hodiny vyuky jazyku pasivne prosedi, aniz by se aktivne zapojili. Vysledek je, ze schopnost studentu komunikovat (hlavne ustne) je minimalni. Studenti by meli byt vice motivovani, aby se vice zapojili. Zde vznika dulezita otazka, jak je motivovat ? Myslim si, ze zvyseni poctu kreditu za uspesne ukonceni jazykoveho predmetu by mohlo zvysit alespon z casti motivaci studentu + by zvysilo celkovy pocet studentu cizich jazyku.

Q: Jaký máte názor na vznik Centra Antonína Svobody? Jste pro, proti nebo se zatím zdržujete?
A: Na tuto otazku bych si dovolil neodpovedet.

10

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Jakub Maršálek (marsaja3) napsal:

1.)Zastupovat studenty z nižších ročníků - Jakým způsobem by podle Vás bylo ideální zastupovat studenty nižších ročníků? zastupovat je individuálně, nebo jako potřebné skupiny? zastupovat v jakém směru? působí to na mne neuceleně a nevím, co si pod tím mohu představit ==> co si pod tím pojmem představujete Vy.
2.)Podporovat studentky na elektrotechnické fakultě - Jakým způsobem?

1.) Jako jedna z nejmladších kandidátů jsem chtěla v AS FEL zastupovat nižší ročníky takovým způsobem, že bych prezentovala jejich názor – zpravidla skupiny studentů, pokud by se jednalo o připomínky na studentský život na FELu. Ovšem pokud za mnou přijde někdo se zajímavou myšlenou, tak ji nebudu ignorovat a ráda se o ní podělím s AS FEL. Chtěla bych být prostředníkem mezi studenty nižších ročníků a AS FEL.

2.)Moje představa podpory studentek na FELu byla taková, že by se studentky z různých ročníků i oborů stýkaly a pomáhaly si navzájem. Pro tento účel bych ráda založila i klub, pokud by byl o něj zájem, který by se dle potřeby stýkal a řešil vzniklé problémy.


Petr Kubašta (kubaspet) napsal:

1) Měl(a) jste někdy v průběhu studia na FEL studijní průměr horší než 2.0?
2) Uveďte své silné stránky?
3) Co je podle Vás nejožehavější aktuální problém FEL?
4) Shrňte svůj názor na výuku jazyků na FEL?
5) Lze výuku jazyků nějak vylepšit? Pokud máte plán, jaký je?
6) Jaký máte názor na vznik Centra Antonína Svobody? Jste pro, proti nebo se zatím zdržujete?

1) Prozatím jsem neměla studijní průměr horší než 2.0.

2) Ctižádostivá, cílevědomá, zodpovědná a schopná naslouchat lidem.

3) I když jsem dlouho přemýšlela nad touto otázkou, nedokážu najít vhodnou odpověď.

4) Kvůli tomu, že jsem si v 18 letech udělala FCE, tak jsem unikla hodinám angličtiny na FEL. Proto o výuce angličtiny toho příliš mnoho říci nedokážu. Ale navštěvovala jsem německou konverzaci, která byla podle mě skvělá. Je škoda, že je tak málo lidí, které využijí výuky na naší fakultě. Tím, že je malý zájem, tak jsou skupiny velmi namíchané a jsou velké rozdíly mezi studenty. Bohužel studenti FEL si často neuvědomují důležitost ovládání cizího jazyka a to nejen anglického.

5) Myslím si, že by měl jazykový kurz být hodnocen více kredity – můžeme navštěvovat například humanitní předměty a myslím si, že ty jsou na stejné úrovni jako jazyky a nebála bych se dát i 3, či 4 kredity za jazykové hodiny. Škola by měla podpořit jejich zdokonalování u studentů. Hodiny jazyka by měly být motivující a mělo by se především debatovat. Psát eseje můžeme doma a odevzdávat je na hodině. Gramatika by neměla podle mého názoru zabírat většinu výuky. A mám ještě jeden postřeh – ten se týká angličtiny. První den na univerzitě, co jsme si šli zapsat předměty do indexu, se psal rozřazovací test pro výuku angličtiny. Já ho psát nemusela, neboť jsem měla certifikát, ale popravdě – první den ve škole, kolik lidí je soustředěno a jakou váhu má zaškrtávací test z angličtiny? Všechny celosvětově uznávané testy mají více částí a mělo by se jednat i o psaní – podle toho člověk kolikrát pozná více, než když má někdo jen zkusit štěstí a něco zaškrtnout. Po tomto rozřazovacím testu se lidé, kteří se učí anglicky 10 i 12 let dostali do skupin, kde lidé se učili sotva 3 roky. Nemyslím si, že tito lidé jsou na stejné úrovni a podle mého názoru by se znalosti měly prozkoušet ještě na začátku semestru a podle uvážení vyučujícího by se mohl student přesunout na jinou úroveň vyučované angličtiny. Celé téma výuky jazyků na vysokých školách je velmi složité a nedá se najít jedno nejlepší řešení podle mého názoru – ale měli bychom se snažit motivovat studenty ke zlepšování v cizích jazycích.

6) Prozatím se zdržuji nějakého názoru – potřebovala bych více informací a možná i více pohledů na věc.

Jakékoliv doplňující otázky ráda zodpovím.

11

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Jakub Maršálek:
1.) Neprináleží mi, aby som hodnotil konanie iných v minulosti. V kandidátke som uviedol tento bod kvôli výhľadu do budúcnosti. Vzhľadom na očakávaný demografický vývoj a veľa iných faktorov je možné predpokladať zložitú budúcnosť našej fakulty. Aby sme preklenuli toto obdobie, je potrebné jednať maximálne objektívne a zohľadniť názor a skúsenosti z každej strany. Ďalej si myslím, že v našej situácií vôbec nie je vhodné súperenie v rámci fakulty.
2.) Operatívnej kontrole kvality výuky pripisujem dôležitosť, pretože či už nastanú zmeny tam kde to bolo treba, vždy sa pri súčasnom systéme prejavia až pre ďalší ročník. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že pripomienok počas semestra je dosť na to aby sa riešili operatívne v priebehu semestru. Mnohí študenti si posťažujú medzi kamarátmi, ale na vyučujúceho sa už neobrátia. Vylepšenie by mohlo nastať zavedením možnosti podania anonymnej pripomienky alebo návrhu konkrétnemu vyučujúcemu počas semestra, čo by ho mohlo viac viesť k náprave a prípadnému zlepšeniu. Predsa len v súčasnom systéme dostane vyučujúci výsledky ankety a zlepšenie môže učiniť až o pol roka. Problém súčasnej ankety vidím aj v objektivite hodnotenia, pretože mnohokrát v hodnoteniach vidím euforické komentáre študentov osvietených úspechom na skúške s 50.01 % bodov. Mám tiež pocit, že hodnotenia nie sú váhované podľa študijného priemeru (možno sa mýlim).

Petr Kubašta:
1) Měl(a) jste někdy v průběhu studia na FEL studijní průměr horší než 2.0?
Áno, ale len v prvom semestri. Potom som si vstúpil do svedomia a v súčastnosti mám celkový pod 1,5.
2) Uveďte své silné stránky?.
Znie to ako samochvála, ale znalosť pomerov na fakulte, som otvorený rozumným pripomienkam a nápadom iných, zodpovednosť a cit pre povinnosti. Aby som zároveň odpovedal aj na otázku č. 2 Miroslava Horkého o svojich horších vlastnostiach tak medzi ne patrí to, že zvyknem byť detailista.
3) Co je podle Vás nejožehavější aktuální problém FEL?
Problémov hrajúcich v neprospech fakulty je viac a pôsobia spoločne. Vymenujem preto tie základné: pripravenosť študentov na vstupe, abstrakcia výuky v prvých semestroch, demografický vývoj spoločnosti, financovanie a udávanie trendu súperenia medzi katedrami. Myslím si, že všetky menované problémy budú udávať vývoj fakulty. Viem, že niektoré sú neriešiteľné, ale je možné ich aspoň zatieniť vyriešením riešiteľných.
4) Shrňte svůj názor na výuku jazyků na FEL?
Povinná výuka vyžaduje a naučí základy, ale nevyžaduje aktívne používanie, ktoré je zásadnou požiadavkou na prijímacích pohovoroch do zamestnania.
5) Lze výuku jazyků nějak vylepšit? Pokud máte plán, jaký je?
Po absolvovaní základnej sady kurzov vyžadovať v určitých menej náročných predmetoch výstup v anglickom jazyku (napr. protokoly k meraniam, správy k semestrálkam). Paralelne popri tom vyžadovať aj čerpanie informácií z literatúry písanej v angličtine (opäť je dôležité aby to bolo v jednoduchšom predmete). Myslím si, že príležitostí na konverzáciu v anglickom jazyku je na ČVUT dosť.
6) Jaký máte názor na vznik Centra Antonína Svobody? Jste pro, proti nebo se zatím zdržujete?
Zatiaľ sa zdržujem.

Miroslav Horký:
1.) Od práce v senáte očakávam možnosť hájiť a riešiť objektívne pripomienky členov akademickej obce a taktiež možnosť podieľať sa na rozvoji fakulty.
2.) Už som odpovedal v otázkach Petra Kubaštu.
3.) Hlavným úspechom v súvislosti so štúdiom na našej fakulte je nadobudnutie presvedčenia o tom, že môj študijný odbor je mojím koníčkom. Z toho vyplynul aj úspech na súťaži študentských vedeckotechnických projektov ČEZ.

Dúfam, že som vám podal dostatočné odpovedi, s ďalšími otázkami neváhajte.
Martin Čerňan

Naposledy upravil: cernama6 (28.05.2012 09:21:17)

12

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

V zájmu přehlednosti jsem příspěvky týkající se spolupráce mezi katedrami oddělil do samostatného tématu Spolupráce mezi katedrami v sekci Vyjádření k současné situaci na FEL. Zájemci o toto téma mohou pokračovat v diskuzi tam.

13

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Dobry den,

musim zde vyjadrit  velke zklamani nad studentskymi kandidatkami do AS. Kandidatky jsou uplne typicke pro politky - vagne definovane cile a predevsim aboslutne nulovy popis toho jak se cil dosahne.  Podle meho nazoru jsou kandidati nepripraveni a nemaji vubec promysleno, jak se cile kandidatky splni.

"Zlepseni vyuky"  - tohle je otrepana fraze, ..kandidati neresi "JAK?" se toho dosahne. Predpokladam, ze to ani sami netusi.
"Podpora studentu s handicapem" - znovu .. "JAK?" - pokud ma slecna kandidatka nejake plany na konkretni kroky, ma alespon predbeznu podporu vedeni fakulty, ktere by muselo do podobnych veci investovat penize?

Naposledy upravil: matispet (05.06.2012 10:06:53)

14

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Peter Matisko (matispet) napsal:

"Podpora studentu s handicapem" - znovu .. "JAK?" - pokud ma slecna kandidatka nejake plany na konkretni kroky, ma alespon predbeznu podporu vedeni fakulty, ktere by muselo do podobnych veci investovat penize?

Dobrý den,
ráda se k tomuto bodu vyjádřím a i k dalším, protože správně poukazujete na fakt, že jsem vůbec neřekla jak chci daných cílů dosáhnout.

Podpora lidí s handicapem – popravdě tohle by nemělo stát fakultu téměř nic – k tomu slouží CIPS (http://www.cips.cvut.cz/), které podle mě svou funkci plní skvěle. Neřeší se tam jen handicap, ale i psychologické problémy a tak dále. Ráda bych byla mezistupněm mezi FEL a CIPS. Lidé by se mohli obrátit na mě a já bych se poradila s lidmi z CIPS a pokud bych toho byla schopná, poradila bych jim i sama. Budovy naší fakulty jsou téměř bezbariérová – toto téma se řešilo na tomto odkazu: https://forum.fel.cvut.cz/topic/3573/vytah-kn/ . Ráda lidem pomáhám, ale mohu pomoci jen lidem, co pomoci chtějí.

Na tři body v mé kandidátce jsem odpovídala již v této diskuzi. Mezi další body patří:

Udržet kvalitu výuky
Podle mě je kvalita výuky na vysoké úrovni. Je pro mě velkou ctí, že mohu tuto školu studovat.  A proto bych i ráda, se snažila v senátu svým hlasem ovlivnit vývoj naší fakulty a doufám, že nadále bude kvalita tak vysoká anebo se bude ještě zvyšovat.

Podpora zahraničních studentů na FELu
Díky ISC (http://www.isc.cvut.cz/) jsem mohla minulý semestr věnovat jednomu zahraničnímu studentu z Německa a tento rok jsem se měla věnovat studentce z Rakouska, bohužel vzhledem obtížností tohoto semestru, jsem neměla dostatek času. Jen bych ráda pomáhala studentům, kteří u nás studují semestr či dva a aby odjeli s dobrými vzpomínkami na naši fakultu.

Zavedení výuky v cizích jazycích i pro bakalářské studium
Toto téma je kontroverzní, ale myslím, že by bylo skvělé, kdyby pár oborů bylo vyučovaných již během bakalářského studia v anglickém jazyce.

A teď celkově ke kandidátkám a kandidátům do doplňovacích voleb. Osobně si vážím každého, který se odváží kandidovat do AS FEL. Protože tento člověk se tímto krokem snaží pomoci nám všem studentům i vyučujícím. Klidně kvůli tomu obětuje svůj volný čas a věnuje ho pro nás všechny. Proto si vážím všech lidí, kteří jsou v AS FEL. Alespoň takto to vnímám já.

Doufám, že jsem na všechny otázky zodpověděla dostatečně tak, abyste si mohli udělat obrázek o mých idejích a představách. Jakékoliv další otázky ráda zodpovím.

15

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Peter Matisko (matispet) napsal:

Dobry den,

musim zde vyjadrit  velke zklamani nad studentskymi kandidatkami do AS. Kandidatky jsou uplne typicke pro politky - vagne definovane cile a predevsim aboslutne nulovy popis toho jak se cil dosahne.  Podle meho nazoru jsou kandidati nepripraveni a nemaji vubec promysleno, jak se cile kandidatky splni.

"Zlepseni vyuky"  - tohle je otrepana fraze, ..kandidati neresi "JAK?" se toho dosahne. Predpokladam, ze to ani sami netusi.
"Podpora studentu s handicapem" - znovu .. "JAK?" - pokud ma slecna kandidatka nejake plany na konkretni kroky, ma alespon predbeznu podporu vedeni fakulty, ktere by muselo do podobnych veci investovat penize?

Mel jsem z toho obdobny pocit. Navic, u frazi typu: "Udrzet kvalitu vyuky" me okamzite napadlo: "To uz neni co zlepsovat?". Cekal bych progresivnejsi smysleni.

16

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Lenka Caletková (caletlen) napsal:

Dobrý den,
ráda se k tomuto bodu vyjádřím a i k dalším, protože správně poukazujete na fakt, že jsem vůbec neřekla jak chci daných cílů dosáhnout.

Podpora lidí s handicapem – popravdě tohle by nemělo stát fakultu téměř nic – k tomu slouží CIPS (http://www.cips.cvut.cz/), které podle mě svou funkci plní skvěle. Neřeší se tam jen handicap, ale i psychologické problémy a tak dále. Ráda bych byla mezistupněm mezi FEL a CIPS. Lidé by se mohli obrátit na mě a já bych se poradila s lidmi z CIPS a pokud bych toho byla schopná, poradila bych jim i sama. Budovy naší fakulty jsou téměř bezbariérová – toto téma se řešilo na tomto odkazu: https://forum.fel.cvut.cz/topic/3573/vytah-kn/ . Ráda lidem pomáhám, ale mohu pomoci jen lidem, co pomoci chtějí.

Na tři body v mé kandidátce jsem odpovídala již v této diskuzi. Mezi další body patří:

Udržet kvalitu výuky
Podle mě je kvalita výuky na vysoké úrovni. Je pro mě velkou ctí, že mohu tuto školu studovat.  A proto bych i ráda, se snažila v senátu svým hlasem ovlivnit vývoj naší fakulty a doufám, že nadále bude kvalita tak vysoká anebo se bude ještě zvyšovat.


Zavedení výuky v cizích jazycích i pro bakalářské studium
Toto téma je kontroverzní, ale myslím, že by bylo skvělé, kdyby pár oborů bylo vyučovaných již během bakalářského studia v anglickém jazyce.



Dobry den slecno Caletkova,

dekuji za reakci. Co se tyce pomoci lidem s handicapem, popsala jse to celkem dobre - tohle melo byt i v kandidatce, aby volic nemusel pracne hledat v jinych odkazech.
Co se tyce bodu o vyuce - opet formulujete vsechno hrozne vagne - jsou to alibisticka prohlaseni a dovolim si tvrdit, ze vubec nemate predstavu o pojmu "udrzeni kvality vyuky".  Takovyto bod by mel obsahovat 1) jake problemy ve vyuce vidite  2) jak je chcete resit.  Dam Vam jeden typ :

1) Problem - Na fakulte je prilis mnoho vyrabecu titulu, kteri chteji projit s co nejmensim odporem. Pro ucitele to znamena znudene tvare na cvicenich a absence na prednaskach. Po vypracovani jakekoliv ulohy se prijdou hadat jesli maji 49% nebo 50% aby mohli projit.

2) Mozne reseni - Zprisnit prijimaci rizeni. Pokud ma clovek dobre znamky na SS, tak vzit bez prijimacek - treba do prumeru 1,5. Ostatni by meli projit prijimackami. A predevsim se zasadit o snizeni kvantity studentu - nebrat kazdeho, i kdyby to znamenalo ze FEL prijme o tretinu studentu mene.


Bod ohledne vyuky v cizim jazyce. Opet prilis vagna formulace. "... by bylo skvělé, kdyby pár oborů bylo vyučovaných již během bakalářského studia v anglickém jazyce. ". Co si mam jako volic z teto formulace vzit?  Proc nenapisete: "Navrhnu zavedeni predmetu/oboru  XY v anglictine", "Podporim vsechny navrhy, ktere budu smerovat ke zvyseni mnozstvi anglickych predmetu" ..nebo podobne. Piste co chcete udelat a co od toho cekate. Ne, co si predstavujete ze by bylo skvele, kdyby....

Zdravi P. Matisko

Naposledy upravil: matispet (05.06.2012 15:08:25)

17

Re: Doplňovací volby do AS FEL 2012

Oceňuji možnost "vhodit" prázdný lístek. smile