1

Téma: Kolidace termínů

Dobrý den,
možná je to jen mé zdání, ale po roce na fakultě mám dojem že tady buď trochu pokulhává komunikace nebo se studentům schválně škodí. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, že zkouškové termíny všech předmětů byly vypsány pouze na úterky ráno. Když vezmu v úvahu, že zkouškové období má 6 týdnů a semestr 6 povinných předmětů, vychází na každý předmět maximálně 1 pokus ačkoli ze zákona mají být umožněny pokusy 3.

Editace:Problém z druhého odstavce příspěvku mi byl vysvětlen a nevznikl chybou fakulty proto ho z příspěvku odstraňuji.

Naposledy upravil: bartaj10 (19.06.2013 00:40:16)

2

Re: Kolidace termínů

Dobrý den, nalézt termíny, které nekolidují s požadavky na zkoušející co se týče jejich dalších povinností, MSSZ, BSSZ a časem, kdy jsou již posluchárny rezervované pro něco/někoho jiného, je často potíže. Zároveň dříve bylo hodně problematické zjistit, kdy mají studenti našeho předmětu zkoušky z jiných předmětů a vzhledem k požadavku dodat rezervaci místností dopředu před vypisováním termínů tento problém stále i setrvává. Velkou výhodou nyní je, že si lze ve výpisu

  KOS -> Zkoušky -> Přehled vypsaných termínů

zvolit "termíny všech předmětů, na které jsou zapsaní studenti mých předmětů".
Pokud tedy zkoušející počká, s rezervací místností až do doby, kdy jsou již termíny ostatních předmětů vypsané a zvládne rezervaci dohromady s určením termínů, tak mu tato volba umožní hledat kolize jeho studentů. Bohužel současná široká volitelnost studijních plánů vede k tomu, že moc volných termínů nakonec nenajde, protože studenti mají tak rozdílnou skladbu předmětů že se zkoušky rozloží po téměř všech dnech. Další nevýhodou je, že nelze přehled termínů hledat jen k studentům jednoho předmětu. Mám jak magisterský tak bakalářský předmět a ještě variantu v angličtině a tak byla třeba nyní orientace v termínech hodně náročná. Většinou to řeším tak, že alespoň s několika studenty nebo se studenty na přednášce proberu svoje návrhy s tím, co oni z KOSu již vidí.

Předpokládám, že se problém netýká žádného z mých předmětů, ale připadá mi, že pokud se ozýváte ke konci zkouškového období, tak to nesvědčí o přílišném zájmu. Kdybyste se ozval již na začátek zkouškového období a rovnou na problém zkoušející upozornil e-mailem, tak je dost možné, že by bylo možné problém vyřešit. Jsem přesvědčený, že převážná většina nebo nejspíše všichni zkoušející na fakultě mají zájem vyjít aktivním studentům vstříc.

Takto má Váš příspěvek opravdu jen cenu k tomu, aby si na kolize zkoušející vzpomněli po příštím semestru a věděli třeba o té možnosti v KOSu nebo dalších detektorech kolizí, o kterých třeba informoval doc. Tomáš Svoboda.

3

Re: Kolidace termínů

Rád bych reagoval na:

Pavel Píša (pisa) napsal:

Předpokládám, že se problém netýká žádného z mých předmětů, ale připadá mi, že pokud se ozýváte ke konci zkouškového období, tak to nesvědčí o přílišném zájmu. Kdybyste se ozval již na začátek zkouškového období a rovnou na problém zkoušející upozornil e-mailem, tak je dost možné, že by bylo možné problém vyřešit. Jsem přesvědčený, že převážná většina nebo nejspíše všichni zkoušející na fakultě mají zájem vyjít aktivním studentům vstříc.

Takto má Váš příspěvek opravdu jen cenu k tomu, aby si na kolize zkoušející vzpomněli po příštím semestru a věděli třeba o té možnosti v KOSu nebo dalších detektorech kolizí, o kterých třeba informoval doc. Tomáš Svoboda.

Tento příspěvek byl myšlen přesně tak jak to popisujete v poslední větě a objevil zde až nyní jen proto, že jsem v uplynulých týdnech byl příliš zaneprázdněn zkouškami. Ke kontaktování zkoušejících samozřejmě došlo již na začátku zkouškového období jedním z mých kolegů. Odpověď byla, že přesun termínů není možný neboť se místnosti zamlouvají s předstihem a katedry za ně musí platit. Což mi připadá také lehce zvláštní.

4

Re: Kolidace termínů

Jakub Bárta (bartaj10) napsal:

Rád bych reagoval na:
Tento příspěvek byl myšlen přesně tak jak to popisujete v poslední větě a objevil zde až nyní jen proto, že jsem v uplynulých týdnech byl příliš zaneprázdněn zkouškami.

Za těchto okolností iniciativu pouze vítám.

Jakub Bárta (bartaj10) napsal:

Rád bych reagoval na:
Ke kontaktování zkoušejících samozřejmě došlo již na začátku zkouškového období jedním z mých kolegů. Odpověď byla, že přesun termínů není možný neboť se místnosti zamlouvají s předstihem a katedry za ně musí platit. Což mi připadá také lehce zvláštní.

Přesné informace o cenách a mechanizmech nemám, ale co se nákladů na správu budov týče, tak je opravdu platí katedry podle toho jak prostory využívají/mají přidělené.  Větší  posluchárny nejsou pevně přiřazené některé z kateder a katedry je platí v semestru podle hodin výuky a o zkouškovém období podle plánu přidělení místnosti katedře. Většinou se to dělá po dnech a existuje i nějaký zvyk která katedra je po dobu zkouškového období po počáteční alokaci vlastníkem kalendáře pro danou místnost. Podle příslušnosti předmětu ke katedře pak zkoušející mají v alokačním kanceláři místnosti možnost volit termín jen v intervalech, které má katedra přiřazené.

Na druhou stranu musím ocenit snahu sekretariátu K13135 a K13136 nám pomoci, někdy s tím, že se o realokaci žádalo na centrální zprávu rozvrhu, někdy dohodnutou rezervací na druhé katedře.

Co se týče financování budov, tak na škole opravdu nejsou moc zdroje mimo katedry, i peníze za studenty se katedrám rozpočítávají, a tak je postup platby za nájem výrobních prostředků (místností, techniky a údržby) zcela v pořádku. Výuka má i tak, na rozdíl od prostor pro zaměstnance a práci na projektech, značná zvýhodnění, takže lze říct, že na jejich režii opravdu musí doplácet katedry z peněz projektů, protože tyto prostory jsou mnohem dražší. Jinak zastávám názor, že primární úlohou univerzity je výuka, dobrá věda i vývoj mohou být řešené i v nezávislých subjektech a nemělo by se jimi argumentovat jako důvodem k omezování výuky nebo kontaktních hodin. Ale to je na delší debatu o univerzitě jako tvůrce znalostí báze, teorie a projektů a především prostředí pro vychování nových odborníků.

Co se týče zkoušek, tak by bylo dobré zjistit, jestli není možné alokaci poslucháren řešit i s přerozdělováním mezi katedry nějak více interaktivně (KOS nějaké možnosti kalendářů nabízí) a pak platit za čas podle toho, jaký byl výsledek a ne řešit přiřazení ještě před vlastním vypisováním termínů. Na druhou stranu postup musí nějak brát ohledy na priority kateder a nějaké zvyklosti, které jsou lety odzkoušené a umožňují rozumně, bez dohadování, se do místností vejít.