1

Téma: Lze byt chytroblbym

Na zdejsim foru me vzdy nesmirne udivi, jak silne kontrastujici muze byt v jednom zivocichu patrna inteligence a okazala blbost. Nemluvim ted o zazitem konceptu vzdelanych hlupaku, to je celkem banalni a nudny jev.

Ale prikladne prof. Sebek, aktualne predvadejici donebevolajici pitomosti ve vlakne o volbach do AS, bude podle publikaci i zdani v odborne tematice jinak velmi inteligentni. Tenhle rozpor me neprestava fascinovat.

Jinak skladam obdiv i diky lidem jako je doc. Habala, ze dovedou krome obetave a velmi cenene vyuky jeste nevzdat praci v samosprave a celit hanebnym a logicky naprosto nekonzistentnim utokum, jako je napr. ted trolleni prof. Sebka, klidnym a co mozna korektnim odpovidanim. A ze dobrovolnou cinnost v AS nevzdali. Obdiv.

2

Re: Lze byt chytroblbym

I když s prof. Šebkem ve spoustě věcí nemusím souhlasit, musím na něm ocenit jednu věc: Za své názory se nestydí a prezentuje je veřejně, nahlas a "svojí pusou". Což se bohužel nedá říci o vás... Je to škoda, jde o anonymní házení špíny. To sem, myslím, nepatří. Za psaní příspěvků do tohoto fóra ještě nikomu hlavu neutrhli...

3

Re: Lze byt chytroblbym

Naprosto vas chapu. Popravde o trhani hlavy jsem zatim neslysel, ale o jinych druzich otravovani na zaklade krytiky z fora uz ano.

4

Re: Lze byt chytroblbym

Jiří Hájek (hajekj1) napsal:

I když s prof. Šebkem ve spoustě věcí nemusím souhlasit, musím na něm ocenit jednu věc: Za své názory se nestydí a prezentuje je veřejně, nahlas a "svojí pusou". Což se bohužel nedá říci o vás... Je to škoda, jde o anonymní házení špíny. To sem, myslím, nepatří. Za psaní příspěvků do tohoto fóra ještě nikomu hlavu neutrhli...

Dobrý den,

pan kolega není jediný, který si všiml provokací pana profesora Šebka a nemá odvahu neanonymně říci svůj názor. V mém případě je to proto, že já jsem student. A jako student si nechci dělat zle někdy v budoucnosti. Chápu, že vás jako pomocného asistenta nikdo zkoušet nebude a nemusíte se tedy obávat možnosti, že si na Vás profesor zasedne.

K panu profesoru Šebkovi, fórum už pročítám delší dobu a pan profesor Šebek se tu chová dost agresivně. Agresivně útočí na akademický senát, agresivně útočí na školu, která není jako ta v USA a další případy. Ale toto je česká škola a ČVUT, nikoliv americký Stanford nebo americké MIT. Škola nemusí jít nutně americkou cestou, ale může jít svoji a nabídnout výukové metody a způsoby jiné než Amerika. Proč by někdo chodil do kopie MIT, když může rovnou jít na MIT? Tato škola může nabízet jiný typ výuky, takový, který jinde není tak obvyklý.

Jak pedagog je pan profesor Šebek skvělý a úžasný, je to jeden z mála profesorů na škole, kteří skutečně umí učit. Ale určitě to není ten typ člověka, se kterým bych chtěl spolupracovat nebo kterého bych chtěl jako svého nadřízeného...

S pozdravem
Student z FELu

5

Re: Lze byt chytroblbym

(tenzfelu) napsal:

Tato škola může nabízet jiný typ výuky, takový, který jinde není tak obvyklý.

Muzu se prosim zeptat, v cem by ten typ vyuky, ktery neni „jinde tak obvykly“ spocival?

Dekuji za pripadnou odpoved.

Tomas Jakab

6

Re: Lze byt chytroblbym

Původně jsem nechtěl reagovat, ale nakonec mi to nedá.

Jak vidím, je tu mnoho zbabělců, kteří se schovávají za anonymitu a vymlouvají se na to, že by se jim učitel mohl mstít.. Jak zbabělé (a typicky české).
Musím se zastat prof. Šebka, protože má mnohdy pravdu. AS FEL je fraška, parodie na senát, nedělá plno věcí pořádně, a zmíníte-li se o AS FEL před někým z jiného fakultní senátu, tak se zasmějí, protože na celém ČVUT všichni ví, že felácký senát je ten nejhorší na univerzitě.. A pokud někdo právem poukazuje, že něco nefunguje, pak nevím, proč by měl být špatný.

K panu profesoru Šebkovi, fórum už pročítám delší dobu a pan profesor Šebek se tu chová dost agresivně. Agresivně útočí na akademický senát, agresivně útočí na školu, která není jako ta v USA a další případy. Ale toto je česká škola a ČVUT, nikoliv americký Stanford nebo americké MIT. Škola nemusí jít nutně americkou cestou, ale může jít svoji a nabídnout výukové metody a způsoby jiné než Amerika. Proč by někdo chodil do kopie MIT, když může rovnou jít na MIT? Tato škola může nabízet jiný typ výuky, takový, který jinde není tak obvyklý.

A ke kvalitě výuky.. Podíváme-li se na žebříček nejlepších světových univerzit (např: http://www.topuniversities.com/universi … e+search=), pak je ČVUT na cca 450. místě a vaše jmenované univerzity jsou v první 10. Je to snad náhoda? Nemyslím si.. Prostě ta česká cesta nefunguje, české školství je hodně špatné. Naštěstí je snaha kvalitu školy zvýšit kvalitnějšími absolventy (náročnější požadavky; doufám že brzy bude pouze jeden pokus na zkoušku, jako je to na mnoha zahraničních univerzitách, apod.) Rozhodně bych se chtěl přiblížit spíše americkému stylu výuky, protože není tak zastaralý a k ničemu jako systém český.

Naposledy upravil: bakovpav (13.02.2016 00:19:47)

7

Re: Lze byt chytroblbym

Ano, máte pravdu, anonymní pomlouvání (jakož i pochvala) mají menší váhu a vypadají blbě. Nicméně slyšel jsem ze starší historie pár podrobností o tom, jak zrovna tento prof. reagoval na veřejnou kritiku ; jak se pozná, že se tento člověk přestal chovat "typicky česky" (nebo jak)? Opakovaným pokusem? Snad jej někdo statečný provede.

Nicméně fajn, že původní pochvalo-údivo-hanopis posouváte konstruktivním směrem. K výuce FEL vs. USA/Západ: určitě jsou ty známé US VŠ vynikající, nestudoval jsem, soudím podle učebnic a publikací. Nicméně FEL i přes hromadu balastu dává nadmíru kvalitní základ, srovnávám-li pracovní výsledky a ohlas s lidmi ze západní Evropy a měl jsem i příležitost poučit pár v oboru respektovaných přednášejících z USA o podrobnostech tématu, o němž přednášeli. Bylo by dobré o kvalitu FELu při reformách nepřijít.

Souhlasim, že české školství má mnoho much, zejm. zš-sš, jistě i čvut, ale rozhodně se tu učí špičkové věci a dobře.

8

Re: Lze byt chytroblbym

Tomáš Jakab (jakabtom) napsal:
(tenzfelu) napsal:

Tato škola může nabízet jiný typ výuky, takový, který jinde není tak obvyklý.

Muzu se prosim zeptat, v cem by ten typ vyuky, ktery neni „jinde tak obvykly“ spocival?

Dekuji za pripadnou odpoved.

Tomas Jakab


Samozřejmě můžete.

On celý koncept výuky je dost zastaralý. Tedy, v dřívějších dobách jistě fungoval skvěle, protože jsme neměli tak skvělé nástroje jako počítače a internety v každé domácnosti. Ale díky technickému rozvoji by bylo výhodné tento zastaralý koncept modifikovat tak, aby využíval moderních technických vymožeností.

Díky té možnosti, že všechny informace máme dnes krásně na dosah ruky, kde stačí pár stisknutí kláves a k informacím se dostaneme, bylo by dobré zauvažovat, zda přednášky nejsou zbytečné. Myslím v tom smyslu, že student by se měl ve škole věnovat tomu, co nemůže jen tak doma. Doma se mohu dívat na online přednášky, mohu informace získávat z knížek. Doma ale každý určitě nemůže např. měřit parametry transformátoru, měřit charakteristiky tranzistoru a takové věci. Přímá kontaktní výuka by se měla týkat těchto věcí.

Osobně si myslím, že trend je takový, že dřív nebo později (za rok nebo dva) na FELu někdo řekne "dost" a odkáže své studenty na nějaké video přednášky, které budou studenti moci zhlédnout a klasické přednášky pak nahradí praktickým cvičením např. v laboratořích či jiným cvičením, kde student získá znalosti a dovednosti, které tak snadno nezíská z pohodlí domova.

9

Re: Lze byt chytroblbym

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

Původně jsem nechtěl reagovat, ale nakonec mi to nedá.

Jak vidím, je tu mnoho zbabělců, kteří se schovávají za anonymitu a vymlouvají se na to, že by se jim učitel mohl mstít.. Jak zbabělé (a typicky české).

Pak by možná bylo lepší skutečně nereagovat. Lepší nereagovat než argumentovat ad hominem.

10

Re: Lze byt chytroblbym

(malý çeský člověk) napsal:

Ano, máte pravdu, anonymní pomlouvání (jakož i pochvala) mají menší váhu a vypadají blbě. Nicméně slyšel jsem ze starší historie pár podrobností o tom, jak zrovna tento prof. reagoval na veřejnou kritiku ; jak se pozná, že se tento člověk přestal chovat "typicky česky" (nebo jak)? Opakovaným pokusem? Snad jej někdo statečný provede.

Takže jedna paní povídala. Dá se ta historka ověřit nebo nějak přiblížit, ať si můžeme udělat názor sami?

(malý çeský člověk) napsal:

Nicméně fajn, že původní pochvalo-údivo-hanopis posouváte konstruktivním směrem. K výuce FEL vs. USA/Západ: určitě jsou ty známé US VŠ vynikající, nestudoval jsem, soudím podle učebnic a publikací. Nicméně FEL i přes hromadu balastu dává nadmíru kvalitní základ, srovnávám-li pracovní výsledky a ohlas s lidmi ze západní Evropy a měl jsem i příležitost poučit pár v oboru respektovaných přednášejících z USA o podrobnostech tématu, o němž přednášeli. Bylo by dobré o kvalitu FELu při reformách nepřijít.

Souhlasim, že české školství má mnoho much, zejm. zš-sš, jistě i čvut, ale rozhodně se tu učí špičkové věci a dobře.

Školy jako celek nesrovnáte srovnáním náhodně vybraných jednotlivostí: "u nás je člověk, co je lepší než jeden na MIT => Jsme lepší". Nikdo přeci neříká, že jsou tu samí blbci. Je jasné, že i u nás najdete lidi, co snesou srovnání se světovou špičkou, ale ještě jednou, jde o srovnání celků.

Naposledy upravil: zemanji7 (13.02.2016 13:01:34)

11

Re: Lze byt chytroblbym

(tenzfelu) napsal:
Tomáš Jakab (jakabtom) napsal:
(tenzfelu) napsal:

Tato škola může nabízet jiný typ výuky, takový, který jinde není tak obvyklý.

Muzu se prosim zeptat, v cem by ten typ vyuky, ktery neni „jinde tak obvykly“ spocival?

Doma se mohu dívat na online přednášky, mohu informace získávat z knížek. Doma ale každý určitě nemůže např. měřit parametry transformátoru, měřit charakteristiky tranzistoru a takové věci. Přímá kontaktní výuka by se měla týkat těchto věcí.

Timto se ale trochu dostavate do sporu s tim, co jste tvrdil puvodne:

(tenzfelu) napsal:

Ale toto je česká škola a ČVUT, nikoliv americký Stanford nebo americké MIT. Škola nemusí jít nutně americkou cestou, ale může jít svoji a nabídnout výukové metody a způsoby jiné než Amerika.

Protoze pokud chcete jit cestou, kterou vyse popisujete, tak to prave zname jit cestou, jakou jde Stanford a MIT. Zrovna tyto dve univerzity jsou prukopnice v online vzdelavani. Stanford napriklad se svym "Stanford Engineering Everywhere" a "Stanford Online", MIT s OpenCourseWare a nyni s online vzdelavaci platformou edX. Navic tyto dve skoly si jsou urcite velmi dobre vedomi technickeho pokroku, ktery navic sami vytvari. Verim, ze by sa vam treba libilo to, ze Harvard a myslim ze i MIT, umoznuji svym studentum si vybrat, zda kurz, ktery je dostupny na edXu, absolvuji online nebo na kampusu. Navic u techto skol, spolecne treba se CMU, je bezne, ze se prednasky nahravaji a zpristupnuji studentum.

(tenzfelu) napsal:

...na FELu někdo řekne "dost" a odkáže své studenty na nějaké video přednášky, které budou studenti moci zhlédnout a klasické přednášky pak nahradí praktickým cvičením např. v laboratořích či jiným cvičením...

Vetsina zakladnich kurzu bakalarskeho studia je dostupna online od nelepsich prednasejicich v oboru. Navic k jejich produkci maji podstatne vetsi mnozstvi prostredku. Napriklad zacinaji vznikat velmi propracovane kurzy, jejichz naklady a zpusob produkce se blizi filmove (ci herni?) produkci, viz. mcb80x.org. Z toho plyne otazka, jak spravne nastinujete, jak by se s timto trendem mely vyrovnat ostatni univerzity.


Je fajn, ze se to obraci v zajimavou diskuzi, ale nechce se mne dale zivit vlakno, ktere puvodne vzniklo za uplne jinym ucelem. Proto svoji odpoved kopiruji do noveho vlakna. Kdyz by mel zajem nekdo reagovat, tak prosim tam.

Naposledy upravil: jakabtom (13.02.2016 11:25:48)

12

Re: Lze byt chytroblbym

(tenzfelu) napsal:
Tomáš Jakab (jakabtom) napsal:
(tenzfelu) napsal:

Tato škola může nabízet jiný typ výuky, takový, který jinde není tak obvyklý.

Muzu se prosim zeptat, v cem by ten typ vyuky, ktery neni „jinde tak obvykly“ spocival?

Dekuji za pripadnou odpoved.

Tomas Jakab


Samozřejmě můžete.

On celý koncept výuky je dost zastaralý. Tedy, v dřívějších dobách jistě fungoval skvěle, protože jsme neměli tak skvělé nástroje jako počítače a internety v každé domácnosti. Ale díky technickému rozvoji by bylo výhodné tento zastaralý koncept modifikovat tak, aby využíval moderních technických vymožeností.

Díky té možnosti, že všechny informace máme dnes krásně na dosah ruky, kde stačí pár stisknutí kláves a k informacím se dostaneme, bylo by dobré zauvažovat, zda přednášky nejsou zbytečné. Myslím v tom smyslu, že student by se měl ve škole věnovat tomu, co nemůže jen tak doma. Doma se mohu dívat na online přednášky, mohu informace získávat z knížek. Doma ale každý určitě nemůže např. měřit parametry transformátoru, měřit charakteristiky tranzistoru a takové věci. Přímá kontaktní výuka by se měla týkat těchto věcí.

Osobně si myslím, že trend je takový, že dřív nebo později (za rok nebo dva) na FELu někdo řekne "dost" a odkáže své studenty na nějaké video přednášky, které budou studenti moci zhlédnout a klasické přednášky pak nahradí praktickým cvičením např. v laboratořích či jiným cvičením, kde student získá znalosti a dovednosti, které tak snadno nezíská z pohodlí domova.

Já to nechápu. Kolega Jakab se Vás ptal, v čem je ten náš způsob lepší, a vy vyjmenujete, v čem je špatný. Z čeho usuzujete, že přiblížení se lepším školám znamená přijít o laboratorní výuku? Sám tu vypisujete, v čem bychom se mohli zlepšit, a při tom je to přesně to, k čemu došlo už před několika lety na MIT, Stanfordu...

13

Re: Lze byt chytroblbym

(tenzfelu) napsal:

pan kolega není jediný, který si všiml provokací pana profesora Šebka a nemá odvahu neanonymně říci svůj názor. V mém případě je to proto, že já jsem student. A jako student si nechci dělat zle někdy v budoucnosti. Chápu, že vás jako pomocného asistenta nikdo zkoušet nebude a nemusíte se tedy obávat možnosti, že si na Vás profesor zasedne.

To zní, jak kdybychom byli někde v Severní Koreji. Prof. Šebek Vás může učit v ARI, kde dělá ústní zkouška 10% z celkové známky a u státnic už dlouho nebyl. Tam je navíc komise, aby posoudila, jestli bylo zkoušení objektivní. I kdyby si na Vás někdy zasedl v předmětu, tak to můžete rozmáznout všude možně: můžete jít za garantem, vedoucím katedry (v tomto případě zrovna ne smile), za proděkanem, děkanem, senátem, vypsat se z toho na fóru... Ano, může se stát, že pokud nejste dobrý student, a někdo se začne rýpat ve Vašich znalostech, nemusí to dopadnout dobře.

Ohledně vystupovaní prof. Šebka, tak ano, nejedná v rukavičkách, provokuje, ale často naráží na věci, které by se opravdu mohly zlepšit. Vždyť s tím hledáním komise má pravdu, vědělo o tom pár lidí. Nevšiml jste si, že se Petr Habala omluvil, že udělal chybu při vyvěšování tady na fóru? Prof. Šebek je takový boat-rocker, alespoň se začne diskuze. Třeba jestli je vyhlášení voleb v pohodě, nebo ne, v čem je náš přístup lepší než ten MIT apod.

Je vtipné, že lidem vadí, když někdo prezentuje odlišný názor, ale je jim fuk, když někdo jiný názor má, ale nijak ho neprezentuje, případně v pozadí tahá za nitky, aby dosáhl svým záměrů.

(tenzfelu) napsal:

Proč by někdo chodil do kopie MIT, když může rovnou jít na MIT?

Tak to opravdu nevím.

Naposledy upravil: zemanji7 (13.02.2016 11:43:38)

14

Re: Lze byt chytroblbym

(malý çeský člověk) napsal:

Ano, máte pravdu, anonymní pomlouvání (jakož i pochvala) mají menší váhu a vypadají blbě. Nicméně slyšel jsem ze starší historie pár podrobností o tom, jak zrovna tento prof. reagoval na veřejnou kritiku ; jak se pozná, že se tento člověk přestal chovat "typicky česky" (nebo jak)?

Typicky české chování je házení špíny po anonymitou, schovávání se, neschopnost říct vlastní názor a stát si za ním a něco udělat s problémem, jen si na něj stěžovat...


(malý çeský člověk) napsal:

Nicméně fajn, že původní pochvalo-údivo-hanopis posouváte konstruktivním směrem. K výuce FEL vs. USA/Západ: určitě jsou ty známé US VŠ vynikající, nestudoval jsem, soudím podle učebnic a publikací. Nicméně FEL i přes hromadu balastu dává nadmíru kvalitní základ, srovnávám-li pracovní výsledky a ohlas s lidmi ze západní Evropy a měl jsem i příležitost poučit pár v oboru respektovaných přednášejících z USA o podrobnostech tématu, o němž přednášeli. Bylo by dobré o kvalitu FELu při reformách nepřijít.

Souhlasim, že české školství má mnoho much, zejm. zš-sš, jistě i čvut, ale rozhodně se tu učí špičkové věci a dobře.

Rozhodně si nemyslím, že by výuka na FEL byla nějak zázračná.. Přednášky, které v 90 % vypadají tak, že si do prezentace vyučující zkopíruje části skript a potom to čte pouze z plátna rozhodně nepoukazují na dobrou kvalitu. To si rovnou můžu přečíst skripta a nemusím chodit na přednášky.. Taky se často setkávám s tím, že přednášející třeba 5 let neaktualizoval slidy.. má tam třeba uvedené zákony, které již dávno neplatí. A s tím se setkávám u každého druhého přednášejícího.. I kvalita slidů je někdy otřesná.. Nebo samotná přednáška.. Studenti musí procházet Prezentačními dovednostmi, ale často to jsou přednášející, kteří by takovým předmětem potřebovali projít... Rovněž mi nepřijde motivující, aby zkouška dělala 100 % známky, protože potom to není známka za celý semestr, ale pouze známka za to, jak se student na zkoušku vyspal, jaké měl štěstí se zadáním a jak se naučil na jeden den. A také arogantní chování některých učitelů je donebevolající.. Učitel by se neměl chovat jako človek "já jsem ten nejlepší a nikdo lepší není", ale měl by být se studentem minimálně ve výuce roven a tak se k němu chovat.. A je toho mnohem víc..

Naposledy upravil: bakovpav (13.02.2016 12:15:08)

15

Re: Lze byt chytroblbym

Jiří Zemánek (zemanji7) napsal:
(tenzfelu) napsal:

pan kolega není jediný, který si všiml provokací pana profesora Šebka a nemá odvahu neanonymně říci svůj názor. V mém případě je to proto, že já jsem student. A jako student si nechci dělat zle někdy v budoucnosti. Chápu, že vás jako pomocného asistenta nikdo zkoušet nebude a nemusíte se tedy obávat možnosti, že si na Vás profesor zasedne.

To zní, jak kdybychom byli někde v Severní Koreji. Prof. Šebek Vás může učit v ARI, kde dělá ústní zkouška 10% z celkové známky a u státnic už dlouho nebyl. Tam je navíc komise, aby posoudila, jestli bylo zkoušení objektivní. I kdyby si na Vás někdy zasedl v předmětu, tak to můžete rozmáznout všude možně: můžete jít za garantem, vedoucím katedry (v tomto případě zrovna ne smile), za proděkanem, děkanem, senátem, vypsat se z toho na fóru... Ano, může se stát, že pokud nejste dobrý student, a někdo se začne rýpat ve Vašich znalostech, nemusí to dopadnout dobře.

Také nechápu proč se toho v dnešní době někdo bojí. Já nemám problém si stěžovat i během semestru když se mi něco nelíbí. Je to mnohem lepší než to přejít.. A jak píše kolega Zemánek - je tu mnoho způsobů jak se s případným zasednutím vypořádat.. Ale pokud je to dobrý učitel a stížnosti jsou konstruktivní, pak by si rozhodně neměl na studenta zasedat.. A hlavně FEL je velká drbárna, takže pokud není přímý důkaz, že si zasednul na nějaké studenty, pak se tomu nedá věřit.. To že to jednou někdo někde řekne, neznamená, že to musí být pravda.

16

Re: Lze byt chytroblbym

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

Rozhodně si nemyslím, že by výuka na FEL byla nějak zázračná.. Přednášky, které v 90 % vypadají tak, že si do prezentace vyučující zkopíruje části skript a potom to čte pouze z plátna rozhodně nepoukazují na dobrou kvalitu. To si rovnou můžu přečíst skripta a nemusím chodit na přednášky.. Rovněž mi nepřijde motivující, aby zkouška dělala 100 % známky, protože potom to není známka za celý semestr, ale pouze známka za to, jak se student na zkoušku vyspal, jaké měl štěstí se zadáním a jak se naučil na jeden den. A také arogantní chování některých učitelů je donebevolající.. Učitel by se neměl chovat jako človek "já jsem ten nejlepší a nikdo lepší není", ale měl by být se studentem minimálně ve výuce roven a tak se k němu chovat.. A je toho mnohem víc..

Tady se musim FELu zastat. Studuji Otevrenou informatiku a moje zkusenost je zcela odlisna.

Postupne:

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

Přednášky, které v 90 % vypadají tak, že si do prezentace vyučující zkopíruje části skript a potom to čte pouze z plátna rozhodně nepoukazují na dobrou kvalitu. To si rovnou můžu přečíst skripta a nemusím chodit na přednášky..

To, co popisujete je extrem a s tim jsem se asi ani nesetkal. Je pravda, ze se to ale v mirnejsi podobne v nekterych predmetech delo. Problem hutnymi s prezentacemi ale neni omezen jenom na FEL, i v zahranici narazite na predmety s takovymi materialy. Otazka je, k cemu ma takova prezentace slouzit. Nekteri se snazi vytvaret prezentaci tak, aby se z ni mohl student naucit vse potrebne, jini tam davaji jenom to podstatne ci pouzivaji tabuli a zbytek si student musi dohledat ve skriptech nebo ucebnici. Co je ale z toho lepsi? Kdyz se podivate na materialy ke kurzum na top skolach, jako vyse zminovane CMU, MIT, Stanford, tak ani tam nepanuje jednoznacny nazor, jak by prezentace, pokud se tedy vubec pouzivaji, mely vypadat. EDIT: Samozrejme, pokud ma predmet skripta a vyucujici je pouze kopiruje do prezentace, tak to neni dobre.

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

Rovněž mi nepřijde motivující, aby zkouška dělala 100 % známky, protože potom to není známka za celý semestr, ale pouze známka za to, jak se student na zkoušku vyspal, jaké měl štěstí se zadáním a jak se naučil na jeden den.

Nesetkal jsem se s predmetem, kde by tomu tak bylo. Vetsinou je 50% za praci v semestru, ktera byva casto velmi narocna, a 50% za zkousku. Myslim, ze je to tak spravne.

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

A také arogantní chování některých učitelů je donebevolající.. Učitel by se neměl chovat jako človek "já jsem ten nejlepší a nikdo lepší není", ale měl by být se studentem minimálně ve výuce roven a tak se k němu chovat..

Je pravda, ze nekteri vyucujici by se mohli chovat lidsteji a mene arogantne, takove jsem ale za studium potkal asi dva. I pres tuto jejich vlastnost se ale snazili chovat ferove. Ostatni vyucujici ke svym studentum pristupovali velmi kolegialne a u mnohych, i tech mene "lidskych", bylo videt, ze radi predavaji svoje znalosti, zvlast, kdyz student projevil aktivni zajem o latku.


Opravdu si ale myslim, ze by bylo vhodne presunout konstruktivni diskuzi do jineho vlakna a nepokracovat ve vlaknu, ktere vzniklo pro nedustojnou anonymni kritiku.

Naposledy upravil: jakabtom (13.02.2016 12:53:55)

17

Re: Lze byt chytroblbym

Tomáš Jakab (jakabtom) napsal:

Tady se musim FELu zastat. Studuji Otevrenou informatiku a moje zkusenost je zcela odlisna.

Tak je pravda, že se tohle všechno liší obor od oboru.. Já jsem to psal tak, jak to vnímám já a plno věcí se opravdu diametrálně liší v závislosti na programu. Jinak ohledně těch přednášek - správně jsou obě varianty, ale každou bych použil v jiném případě. Prezentaci s dlouhými texty a vším, co by měl student umět bych použil v případě, kdy by faktické přednášky neprobíhaly a student by měl za úkol si v týdnu přečíst přednášku. Tu s heslama bych použil na přednášku, která by probíhala normálně jako ted přednášky probíhají.

18

Re: Lze byt chytroblbym

Anonymům bych měl poděkovat. Moje popularita a vážnost u inteligentních lidí jejich urážkami jedině roste.

Moje manželka po přečtení prohlásila: „Já si tě snad ještě začnu vážit!“ wink

19

Re: Lze byt chytroblbym

(tenzfelu) napsal:

Jak pedagog je pan profesor Šebek skvělý a úžasný, je to jeden z mála profesorů na škole, kteří skutečně umí učit. Ale určitě to není ten typ člověka, se kterým bych chtěl spolupracovat nebo kterého bych chtěl jako svého nadřízeného...


Jsem velmi rád, že pan profesor Šebek je můj nadřízený smile

FELK Admin - IT135

20

Re: Lze byt chytroblbym

Michael Šebek (sebekm1) napsal:

Anonymům bych měl poděkovat. Moje popularita a vážnost u inteligentních lidí jejich urážkami jedině roste.

Moje manželka po přečtení prohlásila: „Já si tě snad ještě začnu vážit!“ wink

Se vší úctou, neměl jsem v úmyslu Vás urážet nebo i urazit. Ale chápu, že komentář, který někoho kritizuje, se dá takto vyložit. Rozhodně se neztotožňuji s komentářem autora tohoto vlákna v tom smyslu, že byste byl "chytroblb". To urážlivé je.


A k tématu "Vyuka na FELu vs trendy ve svete" - kde bych napsal do správného vlákna, ale jsem pouze anonymní uživatel:

Líbila se mi možnost Tomáše Polcara: "Zcela zmenit prednasky pro studenty s tim, ze na "teoretickou" (tedy mluvici hlava) prednasku se podivaji doma a behem kontaktni hodiny budou spise rozvijet uz zname nez neco videt poprve (tedy zmena stavajici prednasky na rekneme tutorial)".

Student by měl studovat především doma a do kontaktních hodin by měl již jít připraven. Na kontaktních hodinách by bylo dobré, kdyby se studenti učili to, co nemohou jen tak doma - tzn. laborky, měření, v angličtině trénovat mluvení, atd... Teorii se každý může naučit doma a v případě problému s pochopením není problém konzultovat problém s vyučujícím.

21

Re: Lze byt chytroblbym

Předně navrhuji ukončit diskusi o oprávněnosti využívat (ne)anonymní způsob komunikace. Ta možnost zde je, a tak ji studenti, co mají obavy, využijí. Je to správně? Nevím, ale to není předmětem tohoto vlákna.
___________________

Ano, ČVUT je v TOP Universities asi na 450 místě. Nebral bych to ale jako negativní věc - jsme jedna ze dvou českých univerzit, která se v tom žebříčku vyskytuje. Na světě je celkem asi 24 tisíc univerzit. Oproti univerzitám v USA máme několik nevýhod, např. to, že čeština není světový jazyk, což je pro mnohé zahraniční studenty kritérium. Dále např. finance - studenti si zde neplatí 40 000 $ semestr, škola tak nemůže tolik utrácet (zaměstnanci, koleje, menzy, kampus,...). Čímž neříkám, že nejsou oblasti, ve kterých by se škola mohla o hodně zlepšit.

Jsem studentem 1. ročníku bakalářského programu SIT (a mám zapsány i předměty z OI). S OI jsem zatím velice spokojen, k SITu mám však výhrady ohledně některých předmětů, se kterými jsem velmi nespokojen (u některých zas naopak). Díkybohu zde máme anketu, kde se k nim mohu vyjádřit. Na což se většina lidí vykašle.

- "Rovněž mi nepřijde motivující, aby zkouška dělala 100 % známky,...", Pavel Bakovský
- "Nesetkal jsem se s predmetem, kde by tomu tak bylo.", Tomáš Jakab
Zrovna v SITu takový předmět máme, a to ZDM (Základy diskrétní matematiky). Ten má mimochodem zajímavou průchodnost - 1. termín 6/15, 2. termín 1/19 (a ten jeden šťastlivec dostal za E),... smile

Naposledy upravil: malinma7 (15.02.2016 00:42:37)

22

Re: Lze byt chytroblbym

Martin Malinov (malinma7) napsal:

- "Nesetkal jsem se s predmetem, kde by tomu tak bylo.", Tomáš Jakab
Zrovna v SITu takový předmět máme, a to ZDM (Základy diskrétní matematiky). Ten má mimochodem zajímavou průchodnost - 1. termín 6/15, 2. termín 1/19 (a ten jeden šťastlivec dostal za E),... smile

Tak to snad musí být problém v lidech - otázka je, jestli ve vyučujících či studentech. Na OI totiž je v prváku podobný předmět - DMA (diskrétní matematika). Jde se v něm více do hloubky té 'klasické' matematiky a méně grafů, učí jej pan docent Habala (který byl ne náhodou několikrát oceňován jako nejlepší vyučující bakalářského předmětu) a snad pro každého OIčkáře to byl jeden z nejoblíbenějších předmětů. ZDM je očividně splácnutá DMA a LGR od OI, Aktuální průchod DMA 100/125, aktuální průchod ZDM 27/96. (https://anketa.cvut.cz/stav/stav_anketa_fel.html)

A teď kde je chyba? Jsou studenti na OI o tolik chytřejší než studenti na SITu? Nebo jsou jen vyučující doktor Olšák a docent Tišer o tolik náročnější a nepřístupnější než docent Habala? Látkou by ten předmět o tolik těžší být neměl.

23

Re: Lze byt chytroblbym

Martin Malinov (malinma7) napsal:

Ano, ČVUT je v TOP Universities asi na 450 místě. Nebral bych to ale jako negativní věc -

Jde o to, jak se zlepšit a posunout dopředu. Jde o to, jestli se zlepšit a posunout dopředu chceme?
Kolik je mezi senátory těch, kteří se školu snažili posunout dopředu? Kolik takových bude mezi kandidáty?

Jsou Češi tak hloupí, že jejich nejlepší technika musí být až „450“ na světě? Opravdu nemáme na víc? Nebo se jen nesnažíme?

Martin Malinov (malinma7) napsal:

Oproti univerzitám v USA máme několik nevýhod, např. to, že čeština není světový jazyk, což je pro mnohé zahraniční studenty kritérium.

Opravdu jsou všechny před námi umístěné univerzity z anglofonních zemí? Copak jich tam není spousta (většina?) z jiných zemí: z Německa, Švýcarska, Nizozemí, z Asie, …

A co nám brání anglicky učit? To je přece vlastní rozhodnutí, nikoli nevýhoda.
Víte, že dobré evropské školy dnes učí magisterské programy jen anglicky (na rozdíl od bakalářských, které obvykle učí v národním jazyce)?

Martin Malinov (malinma7) napsal:

Oproti univerzitám v USA máme několik nevýhod, … např. finance - studenti si zde neplatí 40 000 $ semestr

Na druhou stranu, není i tohle známka kvality? Jak si vysvětlíte, že tolika studentům stojí za to utratit tak moc vlastních peněz za vzdělání? A ještě kvůli tomu daleko cestovat? Proč se raději nehrnou k nám?

Martin Malinov (malinma7) napsal:

…, škola tak nemůže tolik utrácet (zaměstnanci, koleje, menzy, kampus,...).

Je-li školné výhodou, měli by ho všichni akademici chtít a vyžadovat. Opak je pravdou. Většinu českých akademiků přivádí zmínka o školném k zuřivosti, někteří házejí melony. Jak si to vysvětujete?

Martin Malinov (malinma7) napsal:

Předně navrhuji ukončit diskusi o oprávněnosti využívat (ne)anonymní způsob komunikace. Ta možnost zde je, a tak ji studenti, co mají obavy, využijí. Je to správně?

Anebo jí využijí senátoři, kteří se stydí se pod vlastní příspěvek podepsat. Je to správně?
Anebo jí využije kdokoli k publikaci čehokoli, pod co by se styděl se podepsat. Je to správně?

Naposledy upravil: sebekm1 (15.02.2016 09:39:52)

24

Re: Lze byt chytroblbym

Martin Malinov (malinma7) napsal:

...

Na podzim tu byl bývalý president ETH a současný člen Správní rady NUS profesor Olaf Kubler. Měl nádhernou přednášku o metodách řízení školy, díky kterým se podařilo obě během pár let posunout výrazně dopředu na všech světových žebříčcích. Po přednášce zodpovídal dotazy přítomných a vyvracel některé u nás panující mýty: Celkem úspěšně, soudě podle toho, že moc dlouho se s ním nikdo nepřel. Ideální příležitost se dozvědět, „jak se to dělá na skutečně dobré škole“. To byl ostatně smysl a účel přednášky.
Kolik byste řekl, že tam bylo našich senátorů? Ani jeden. Jak si to vysvětlit?

25

Re: Lze byt chytroblbym

Otakar Jašek (jasekota) napsal:
Martin Malinov (malinma7) napsal:

- "Nesetkal jsem se s predmetem, kde by tomu tak bylo.", Tomáš Jakab
Zrovna v SITu takový předmět máme, a to ZDM (Základy diskrétní matematiky). Ten má mimochodem zajímavou průchodnost - 1. termín 6/15, 2. termín 1/19 (a ten jeden šťastlivec dostal za E),... smile

Tak to snad musí být problém v lidech - otázka je, jestli ve vyučujících či studentech. Na OI totiž je v prváku podobný předmět - DMA (diskrétní matematika). Jde se v něm více do hloubky té 'klasické' matematiky a méně grafů, učí jej pan docent Habala (který byl ne náhodou několikrát oceňován jako nejlepší vyučující bakalářského předmětu) a snad pro každého OIčkáře to byl jeden z nejoblíbenějších předmětů. ZDM je očividně splácnutá DMA a LGR od OI, Aktuální průchod DMA 100/125, aktuální průchod ZDM 27/96. (https://anketa.cvut.cz/stav/stav_anketa_fel.html)

A teď kde je chyba? Jsou studenti na OI o tolik chytřejší než studenti na SITu? Nebo jsou jen vyučující doktor Olšák a docent Tišer o tolik náročnější a nepřístupnější než docent Habala? Látkou by ten předmět o tolik těžší být neměl.

Zde mám možnost srovnání, neboť jsem měl zapsány oba předměty, jak ZDM, tak DMA. Látka samotná mi přišla "těžší" v DMA, byla však podána skvěle a díky dostupným materiálům nebyl problém předmět zvládnout. U ZDM... nevím. Osobně se mi jej podařilo dát na prvním termínu, ale s nijak valným výsledkem. Co se látky týče, předměty, ač podobné názvem, byly úplně o něčem jiném  (ZDM - mat. logika, teorie grafů, kombinatorika, teorie množin,...) - až na relace.

Styl cvičení p. doc. Tišera mi moc nesedl, ale to je subjektivní záležitost. Koncept předmětu - celý semestr nic, a pak zkouška, která činí 100% známky, se mi nelíbí, o čemž se blíže vyjádřím v anketě.
_______________________

K příspěvku p. profesora Šebka:

V citaci chybí důležité slovo / věta - "Nevím".

Z Vašeho příspěvku mám pocit, že jste nabyl dojmu, že zastávám zcela opačný názor, než je ten Váš (možná je to jen můj dojem). Není tomu tak. Ba naopak, myslím si, že škola rozhodně má co zlepšovat, včetně např. výuky předmětů v angličtině. Otázka školného je dost složitá, k tomu se kdyžtak vyjádřím v tom druhém tématu. Věc jazyka nebyla žádnou "omluvou" zadních míst (v předních univerzitách), pouze jsem konstatoval, že to je pravděpodobně jedna z mnoha příčin, nikoliv ta nejzásadnější.

Co se senátorů týče, nijak je neobhajuji. Zatím s nimi nemám zkušenosti (jen z tohoto fóra), a tak se k nim nebudu vyjadřovat.

Naposledy upravil: malinma7 (15.02.2016 13:20:20)