1

Téma: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

QS World University Rankings® 2016/17

PunBB bbcode test

I když se jejich vzájemné pořadí nemění, české university - s výjimkou Olomouce - se stále propadají. Možná se i trochu zlepšují, jenže ostatní se zlepšují rychleji. Divíte se tomu? Další viz http://www.topuniversities.com/…/world- … ran…/2016…

Naposledy upravil: sebekm1 (08.09.2016 15:11:46)

2

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

UK klesla z pořadí 233 v roce 2013 na 302 letos, to už je sešup!
ČVUT v posledních letech klesá: ze 411 na sdílené 450+ a letos už na sdílených 501+ . Za rok jsme spadli o 50 míst! Ještě horší je trend.

Opakuji: Možná se i trochu zlepšujeme, ale co na tom. Ostatní ze zlepšují rychleji a nebudou na nás čekat.

3

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Mě by celkem zajímalo, jaký vliv na to má například kvalita výuky. Aktuálně v rámci double degree studia studuji na RWTH Aachen (v žebříčku na 146. místě) a výuka mi tu přijde hrozná (řekl bych že na ČVUT je kvalita výuky mnohem vyšší). Oni to tu hodně dohání výzkumem, ale když vidím žebříček univerzit, tak si tak nějak představuju, že velkou váhu má i kvalita výuky.

4

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Metodika je na http://www.topuniversities.com/qs-world … ethodology
Jiné žebříčky jsou podobné, i když se trochu liší.

V čem vám přišla výuka na RWTH horší než u nás?

5

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Michael Šebek (sebekm1) napsal:

V čem vám přišla výuka na RWTH horší než u nás?

Například v tom, že během semestru se tu ve škole vůbec nic nedělá, přednášky ani cvičení nejsou povinné, úkoly nejsou žádné, nepíšou se ani žádné testy, o "cvičeních" (která tu nejsou vůbec praktická) se tu buď vypracovávají s učitelem otázky ke zkoušce nebo se počítají příklady, jejichž obdoba bude u zkoušky. Student si sice může zapsat praktikum, ale to mu stačí jedno za studium. Přijde mi, že během semestru tu tolik lidí do školy ani nechodí, když jsem přišel na přednášku nebo cvičení, tak tam bylo vždy minimum lidí. Co asi zvyšuje úroveň studia je povinná praxe půl roku, bez níž není možné diplom dostat.
A také tu není počet termínů na zkoušku (může se jít mnohokrát, nicméně termín zkoušky je v semestru jen 1), není tu povinný počet kreditů, které se musí získat do dalšího semestru (proto tu průměrně studenti bakaláři studují 5 let, protože rychleji jej vystudovat nemusí) a mnoho dalšího.

6

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

....

Školné?

7

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Michael Šebek (sebekm1) napsal:
Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

....

Školné?

Platí se tu semestrální poplatek cca 240 €, z čehož má výhody hlavně student (je v tom zahrnutý lístek na vlak po celém NRW + MHD ve všech městech v této spolkové zemi), pak nějaké poplatky studentským organizacím, poplatek studentské unii (pak jsou tu obědy stejně "drahé" jako v ČR). Takže z toho poplatku má největší užitek student, který ho platí. Nic dalšího se tu neplatí.

Naposledy upravil: bakovpav (10.09.2016 13:44:00)

8

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

Například v tom, že během semestru se tu ve škole vůbec nic nedělá, přednášky ani cvičení nejsou povinné, úkoly nejsou žádné, nepíšou se ani žádné testy, o "cvičeních" (která tu nejsou vůbec praktická) se tu buď vypracovávají s učitelem otázky ke zkoušce nebo se počítají příklady, jejichž obdoba bude u zkoušky. Student si sice může zapsat praktikum, ale to mu stačí jedno za studium. Přijde mi, že během semestru tu tolik lidí do školy ani nechodí, když jsem přišel na přednášku nebo cvičení, tak tam bylo vždy minimum lidí.

Nejste vy trochu rozmazlen některými programy FEL? Není to na většině ČVUT nějak podobně? V každém případě popíchnu Rudolfa Blažka, až ho potkám wink

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

Co asi zvyšuje úroveň studia je povinná praxe půl roku, bez níž není možné diplom dostat.

Nevěřím v to. Také proto, že jsem jednu praxi sám kdysi jako student absolvoval – odnesl jsem pár krabic a to bylo tak vše, nikdo ve firmě na nás neměl čas a dávali to najevo. I dnes by to lidi ve firmě jen zdržovalo. Výjimkou by mohla být nějaká potřebující velký nábor zaměstnanců, tam by na to mohli uspořádat fake akci?
Navíc, třeba v KyR vychováváme studenty spíš pro firemní výzkum a vývoj, anebo snad pro provoz v budoucnosti. To se u nás najde těžko, a do Tesly vás asi nedostaneme, určitě ne ve větším množství.

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:

A také tu není počet termínů na zkoušku (může se jít mnohokrát, nicméně termín zkoušky je v semestru jen 1

Tohle je z pohledu učitele spíš výhoda: Student se má učit během semestru, zkouškové není potřeba, jen na zopakování – proto jim stačí týden, každý den jedna zkouška z něčeho jiného. Na druhou stranu se mi zdá, že zkoušky tam bývají lehčí.
Mimochodem, studujete v němčině nebo v angličtině?

9

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Tak mě napadá, že smysluplné praxe asi umožní až vynález stroje času. Tady by se to fakt hodilo, poslat vás na praxi do budoucnosti. A pak vrátit a učit tu budoucnost vytvořit. wink

10

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Michael Šebek (sebekm1) napsal:

Tak mě napadá, že smysluplné praxe asi umožní až vynález stroje času. Tady by se to fakt hodilo, poslat vás na praxi do budoucnosti. A pak vrátit a učit tu budoucnost vytvořit. wink

Dobrý den všem!

Argumentační postupy prof. Šebka jsou opravdu zajímavé... Protože on kdysi "jen nosil krabice", jsou automaticky všechny firemní praxe k ničemu a nejsou smysluplnné... Zajímavé! Vlastně mě to u něj nepřekvapuje. Možná by stálo za to vystřelit do budoucnosti prof. Šebka - byl by klid o jeho nesmyslných názorů...

Mimochodem, pracuji již více než 10 let ve firmě ABB s.r.o. Za tu dobu jsem "protáhl" zdejší výrobou mnoho studentů VŠ nebo SPŠE a mnoho z nich zde měsíc i více pracovalo (nejen prázdninové brigády). Samozřejmě že na "dělnických" pozicích, kde taky jinde. Ale ani jeden mi při odchodu neřekl, že "to nemělo smysl". Naopak, většina děkovala za rozšířní obzorů, umožnění vidět technologie a OSAHAT(!) si něco nového atd. Věnovat se jim mě vždy stálo hodně sil a bylo to nad rámec mojí práce. Ale je to tak trochu součást mojí práce. I takoví lidé bývají zaměstnáni ve velkých firmách.

11

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Michael Šebek (sebekm1) napsal:

Nejste vy trochu rozmazlen některými programy FEL? Není to na většině ČVUT nějak podobně? V každém případě popíchnu Rudolfa Blažka, až ho potkám wink

Začínám zjišťovat, že mi výuka na FEL vyhovuje více - když je student nucen dělat něco v průběhu semestru. Ještě lepší je potom, když zkouška není 100 % známky. Naučit se vše jen kvůli jednomu dni mi přijde dost neefektivní.

Michael Šebek (sebekm1) napsal:

Nevěřím v to. Také proto, že jsem jednu praxi sám kdysi jako student absolvoval – odnesl jsem pár krabic a to bylo tak vše, nikdo ve firmě na nás neměl čas a dávali to najevo. I dnes by to lidi ve firmě jen zdržovalo. Výjimkou by mohla být nějaká potřebující velký nábor zaměstnanců, tam by na to mohli uspořádat fake akci?
Navíc, třeba v KyR vychováváme studenty spíš pro firemní výzkum a vývoj, anebo snad pro provoz v budoucnosti. To se u nás najde těžko, a do Tesly vás asi nedostaneme, určitě ne ve větším množství.

Tady je to s praxí zcela jinak. Firma musí mít určitý počet zaměstnanců, musí být určitého zaměření a praxe musí být v určitém úseku. Je to tu hodně hlídané, takže není možné mít jen tak nějakou praxi. Navíc firmy to tu vedou opravdu vážně a říká se, že pokud tu někdo získá praxi v Siemensu nebo Phillipsu tak už tam zůstane napořád. Velké firmy tu nabízejí i stovky různých pozic.

Michael Šebek (sebekm1) napsal:

Tohle je z pohledu učitele spíš výhoda: Student se má učit během semestru, zkouškové není potřeba, jen na zopakování – proto jim stačí týden, každý den jedna zkouška z něčeho jiného. Na druhou stranu se mi zdá, že zkoušky tam bývají lehčí.
Mimochodem, studujete v němčině nebo v angličtině?

Tady je zkouškové cca 2 měsíce (od půlky července do začátku dalšího semestru - často to přesahuje i do dalšího semestru). Prázdniny tu nemají, zkoušky jsou rozloženy v průběhu celých prázdnin. Výhoda to je, pokud student dělá práci i v semestru. Takhle vše naučí kvůli půl hodině ústní zkoušky. A zkoušky tu naopak jsou těžší, nebo aspoń tak mi to přijde a odhaduji tak i ze statistiky známek, kterou si můžeme prohlédnout, málokdy má někdo 1.0

Jinak přednášky a cvičení jsem měl v němčině (studenti z RWTH studují na FEL v angličtině, tady to měli taky před 2 lety udělat v AJ, nakonec to měli udělat loni, ale stále nebyli schopní to překlopit do angličtiny). Bohužel se mi zdá nepraktické se učit německé termíny v lékařství jen proto, abych udělal zkoušku, takže si zkoušky (kde to jde) dávám v AJ.

12

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:
Michael Šebek (sebekm1) napsal:

V čem vám přišla výuka na RWTH horší než u nás?

Například v tom, že během semestru se tu ve škole vůbec nic nedělá, přednášky ani cvičení nejsou povinné, úkoly nejsou žádné, nepíšou se ani žádné testy, o "cvičeních" (která tu nejsou vůbec praktická) se tu buď vypracovávají s učitelem otázky ke zkoušce nebo se počítají příklady, jejichž obdoba bude u zkoušky. Student si sice může zapsat praktikum, ale to mu stačí jedno za studium. Přijde mi, že během semestru tu tolik lidí do školy ani nechodí, když jsem přišel na přednášku nebo cvičení, tak tam bylo vždy minimum lidí. Co asi zvyšuje úroveň studia je povinná praxe půl roku, bez níž není možné diplom dostat.
A také tu není počet termínů na zkoušku (může se jít mnohokrát, nicméně termín zkoušky je v semestru jen 1), není tu povinný počet kreditů, které se musí získat do dalšího semestru (proto tu průměrně studenti bakaláři studují 5 let, protože rychleji jej vystudovat nemusí) a mnoho dalšího.

Pane kolego, snad máte smůlu na předměty ve Vašem studijním oboru. U mě je situace jiná. Zapište si můj předmět, A4M33GVG  (https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/a4m33gvg/start) nebo A3M33PRO (https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/a3m33pro/start). Budete psát 4 hodinové testy v semestru. Vypracujete 10 domácích úkolů (medián 5 hodin práce týdně). Absolvujete zkoušku s dvouhodinovou písemnou prací a 2.5 hodinovým ústním zkoušením ve skupině pěti studentů.  Přijďte, rád s Vámi budu hledat výzkumné téma, dám Vám práci, a budete-li mít výsledky, nebudete mít problém jít na doktorát na ETH, do Oxfordu, na KUL Leuven, na ENS, na Standford.  Tam dělají kariéru moji studenti.

Naposledy upravil: pajdla (23.09.2016 19:04:46)

13

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Tomáš Pajdla (pajdla) napsal:
Pavel Bakovský (bakovpav) napsal:
Michael Šebek (sebekm1) napsal:

V čem vám přišla výuka na RWTH horší než u nás?

Například v tom, že během semestru se tu ve škole vůbec nic nedělá, přednášky ani cvičení nejsou povinné, úkoly nejsou žádné, nepíšou se ani žádné testy, o "cvičeních" (která tu nejsou vůbec praktická) se tu buď vypracovávají s učitelem otázky ke zkoušce nebo se počítají příklady, jejichž obdoba bude u zkoušky. Student si sice může zapsat praktikum, ale to mu stačí jedno za studium. Přijde mi, že během semestru tu tolik lidí do školy ani nechodí, když jsem přišel na přednášku nebo cvičení, tak tam bylo vždy minimum lidí. Co asi zvyšuje úroveň studia je povinná praxe půl roku, bez níž není možné diplom dostat.
A také tu není počet termínů na zkoušku (může se jít mnohokrát, nicméně termín zkoušky je v semestru jen 1), není tu povinný počet kreditů, které se musí získat do dalšího semestru (proto tu průměrně studenti bakaláři studují 5 let, protože rychleji jej vystudovat nemusí) a mnoho dalšího.

Pane kolego, snad máte smůlu na předměty ve Vašem studijním oboru. U mě je situace jiná. Zapište si můj předmět, A4M33GVG  (https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/a4m33gvg/start) nebo A3M33PRO (https://cw.fel.cvut.cz/wiki/courses/a3m33pro/start). Budete psát 4 hodinové testy v semestru. Vypracujete 10 domácích úkolů (medián 5 hodin práce týdně). Absolvujete zkoušku s dvouhodinovou písemnou prací a 2.5 hodinovým ústním zkoušením ve skupině pěti studentů.  Přijďte, rád s Vámi budu hledat výzkumné téma, dám Vám práci, a budete-li mít výsledky, nebudete mít problém jít na doktorát na ETH, do Oxfordu, na KUL Leuven, na ENS, na Standford.  Tam dělají kariéru moji studenti.


To jsme se asi špatně pochopili, já totiž psal, že tady (na RWTH) se během semestru nic nedělá. Z FELu jsem byl právě zvyklý na testy, úkoly a další nutnou práci během semestru.

14

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

Jiří Hájek (hajekj1) napsal:

Argumentační postupy prof. Šebka jsou opravdu zajímavé... Protože on kdysi "jen nosil krabice", jsou automaticky všechny firemní praxe k ničemu a nejsou smysluplnné... Zajímavé! Vlastně mě to u něj nepřekvapuje. Možná by stálo za to vystřelit do budoucnosti prof. Šebka - byl by klid o jeho nesmyslných názorů...


Zato vaše argumentační postupy zajímavé nejsou – jsou to jen mnohokrát zdokumentované argumentační fauly. Vložíte mi do úst něco, co jsem neřekl – a pak proti tomu argumentujete. A ještě dost chabě…

Ve skutečnosti jsem napsal toto

Michael Šebek (sebekm1) napsal:

Nevěřím v to. Také proto, že ....

což VŮBEC NEZNAMNÁ, že jsem napsal

Jiří Hájek (hajekj1) napsal:

jsou automaticky všechny firemní praxe k ničemu a nejsou smysluplnné...

Pokud nechápete rozdíl, není vám pomoci. Diskuse s vámi nemá smysl.

O vaší argumentační brilanci svědčí i toto

Jiří Hájek (hajekj1) napsal:

Možná by stálo za to vystřelit do budoucnosti prof. Šebka - byl by klid o jeho nesmyslných názorů...

Já vás nikam posílat nebudu, není to třeba.


Pokud by to někoho jiného zajímalo, mohou uvést další argumenty proti povinným praxím. Zde teď jen jeden: neznám nikoho, kdo by zajistit smysluplnou (pro studenty!) praxi pro každého z 160 studentů, kteří se právě zapsali do KyR. A to nemluvím o celé fakultě, natož o škole.