1

Téma: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

QS World University Rankings® 2016/17

PunBB bbcode test

I když se jejich vzájemné pořadí nemění, české university - s výjimkou Olomouce - se stále propadají. Možná se i trochu zlepšují, jenže ostatní se zlepšují rychleji. Divíte se tomu? Další viz http://www.topuniversities.com/…/world- … ran…/2016…

Naposledy upravil: sebekm1 (08.09.2016 15:11:46)

2

Re: QS World University Rankings® 2016/17 - Ach jo!

UK klesla z pořadí 233 v roce 2013 na 302 letos, to už je sešup!
ČVUT v posledních letech klesá: ze 411 na sdílené 450+ a letos už na sdílených 501+ . Za rok jsme spadli o 50 míst! Ještě horší je trend.

Opakuji: Možná se i trochu zlepšujeme, ale co na tom. Ostatní ze zlepšují rychleji a nebudou na nás čekat.

3

Mě by celkem zajímalo, jaký vliv na to má například kvalita výuky. Aktuálně v rámci double degree studia studuji na RWTH Aachen (v žebříčku na 146. místě) a výuka mi tu přijde hrozná (řekl bych že na ČVUT je kvalita výuky mnohem vyšší). Oni to tu hodně dohání výzkumem, ale když vidím žebříček univerzit, tak si tak nějak představuju, že velkou váhu má i kvalita výuky.

4

Metodika je na http://www.topuniversities.com/qs-world … ethodology
Jiné žebříčky jsou podobné, i když se trochu liší.

V čem vám přišla výuka na RWTH horší než u nás?

5

Michael Šebek (sebekm1) napsal:

Například v tom, že během semestru se tu ve škole vůbec nic nedělá, přednášky ani cvičení nejsou povinné, úkoly nejsou žádné, nepíšou se ani žádné testy, o "cvičeních" (která tu nejsou vůbec praktická) se tu buď vypracovávají s učitelem otázky ke zkoušce nebo se počítají příklady, jejichž obdoba bude u zkoušky. Student si sice může zapsat praktikum, ale to mu stačí jedno za studium. Přijde mi, že během semestru tu tolik lidí do školy ani nechodí, když jsem přišel na přednášku nebo cvičení, tak tam bylo vždy minimum lidí. Co asi zvyšuje úroveň studia je povinná praxe půl roku, bez níž není možné diplom dostat.